י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עידן פוסט טראמפ

סעודיה מציעה הפסקת אש מלאה עם המורדים מתימן

לאחר שנים של לחימה קשה בין המורדים החות'ים בתימן בשליחות איראן, לבין הסעודים, שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן הודיע כי סעודיה מציעה הפסקת אש מלאה בלחימה

סעודיה מציעה הפסקת אש מלאה עם המורדים מתימן
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן הודיע כי סעודיה מציעה הפסקת אש מלאה בלחימה בתימן, בהשגחת האו"ם, וכעת הם מחכים לתשובה של החות'ים.

בן פרחאן מציין כי ממלכת סעודיה מקווה שהחות'ים יסכימו להצעתם, "כדי לעצור את שפיכות הדמים והסבל של העם התימני, וכדי להיות שותפים להשגת שלום". בן פרחאן גם תקף את איראן ואמר שהיא הסיבה הראשית להחרפת העימותים בתימן, משום שהיא מחמשת את החות'ים באמצעי לחימה. מנגד, ראש צוות המשא ומתן מטעם החות'ים, מוחמד עבד א-סלאם טוען כי אין בהצעה הסעודית שום דבר חדש.

בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס' עבד א-סלאם טוען כי סעודיה היא חלק מהלחימה, ולכן עליה לבטל במידית את המצור על תימן. עם זאת, אמר גם כי החות'ים ימשיכו לקיים משא ומתן עם סעודיה, עומאן וארה"ב בכדי להגיע להסכם.

הלחימה בין המורדים החות'ים לבין סעודיה מתרחשת מזה זמן רב, החות'ים נתמכים בידי איראן, ומנסים לפגוע במתקני נפט בתוך סעודיה. רק לפני שלושה ימים כוחות המורדים החות'ים בתימן הודיעו כי תקפו את מתקני חברת הנפט הסעודית אראמקו בבירה ריאד באמצעות שישה מל"טים. גורם בכיר במשרד האנרגיה הסעודי אישר כי אכן התרחשה תקיפה כזו ,והוסיף כי ההתקפה גרמה לשריפה במקום, אך השתלטו עליה. עוד טען כי לא היו נפגעים וההתקפה לא השפיעה על אספקת הנפט. הגורם גינה בחריפות את מה שכינה "התקפה פחדנית".

סעודיה תימן איראן המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד