כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
קנס עצום

איקאה הצרפתית ריגלה אחר עובדים ומועמדים ונתבעת

תביעה בבית המשפט: 'איקאה' הצרפתית ריגלה אחר עובדים ומועמדים לעבודה באמצעות בלשים פרטיים ושוטרים שחיטטו בחייהם הפרטיים | החברה עצמה עומדת בפני קנס ע"ס 4 מיליון יורו

איקאה הצרפתית ריגלה אחר עובדים ומועמדים ונתבעת
סניף איקאה צילום: pixabay

הסניף הצרפתי של קמעונאית הרהיטים השבדית איקאה, עומד למשפט לאחר שהתברר כי מנהלי הסניף השתמשו ברשת בלשים פרטיים ושוטרים כדי לרגל אחר צוות העובדים.

מנהלי הסניף באיקאה הם בין 15 בני אדם שנמצאים היום עם כתבי אישום בוורסאי שבצרפת, שהואשמו בחיטוט בלתי חוקי בחייהם הפרטיים, ובדקו לגבי רישומים פליליים של מאות עובדים.

הנאשמים כוללים את המנכ"ל לשעבר סטפן ונוברבקה, קודמו בתפקיד, ז'אן לואי באילו, הם עומדים בפני עונש מאסר אם יורשעו, העונש יכול להגיע עד 10 שנים.

בנוסף ארבעה שוטרים הואשמו בקבלת כסף למסירת רישומים פליליים. ההערכה היא כי כ-700 אלף יורו יועדו לחקירות כאלה, שהתקיימו במשך יותר מעשור. כך דווחו כלי תקשורת בצרפת.

איקאה עצמה עומדת בפני קנס של כ-4 מיליון יורו לצד נזקים פוטנציאליים עתידיים מתביעות אזרחיות שהגישו איגודי עובדים, ו-74 עובדים באופן פרטי.

האישומים כוללים איסוף בלתי חוקי של מידע אישי, קבלת מידע אישי שנאסף שלא כדין והפרת סודיות מקצועית, התובעים טוענים כי איקאה החלה באיסוף נתונים על עובדים ומועמדים לעבודה כבר בשנת 1999, בהנהגתו של ז'אן פרנסואה פריז.

בין המטרות של החוקרים היה איש צוות בעיר בורדו שדגמן לחברת בגדים, אבל הפך פתאום למפגין על חיים ירוקים, "אנו רוצים לדעת כיצד קרה השינוי הזה," כתב פריז בדוא"ל ותמה האם הוא עלול להיות "סיכון לטרור אקולוגי". במקרה אחר, פריז רצה לדעת כיצד עובד יכול להרשות לעצמו לנהוג במכונית BMW חדשה.

התובעים טוענים כי ייתכן שזרם המידע אף עבד לשני הכיוונים, אם החברה רצתה להיפטר מעובד, הם מסרו דיווח על אותו עובד למשטרה "כדי להיפטר מאותו אדם באמצעות הליך משפטי מחוץ לחברה".

עמנואל דאוד, עורך הדין של 'איקאה צרפת:, הודה כי המקרה היה "חולשות ארגוניות". לדבריו, החברה יישמה מאז תוכנית פעולה, הכוללת שינוי במדיניות של הליכי גיוס עובדים.

איקאה הצרפתית מעסיקה כיום כ -10,000 עובדים ב-34 חנויות, והודיעה על רווח כולל של 2.6 מיליארד ליש"ט בשנת 2019. כך דווח ה"דיילי מייל".

איקאה צרפת תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד