כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברוך דיין האמת

בגיל 97: הרבנית מקוצק ע"ה הלכה לעולמה

אלמנת האדמו"ר מסוקולוב קוצק זצ"ל, הלכה לעולמה בשיבה טובה בגיל 97. הלוויתה הבוקר מבית המדרש של החסידות בבני ברק. 'בחדרי חרדים' עם מסכת חיה של הרבנית בתו של הרב לודמיר מהאתרוגים 

בגיל 97: הרבנית מקוצק ע"ה הלכה לעולמה
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר הלכה לעולמה לאחר חצות לילה הרבנית הצדקנית מרת רחל מורגנשטרן ע"ה אלמנת האדמו"ר מסוקולוב-קוצק - הרה"צ רבי מנדל מאיר מורגנשטרן זצ"ל זקן אדמו"רי פולין, כשהיא בת 97 בפטירתה.

הרבנית ע"ה נפטרה בשיבה טובה בצלילות הדעת תוך כדי שהיא אומרת את פסוקי הייחוד ושמע ישראל יחד עם בני המשפחה וקיבלה את הדין באהבה. 

היא נולדה בצפת בשנת תרפ"ד לאביה הרב החסיד הנגיד רבי משה לודמיר זצ"ל שהקים את פרדסי לודמיר והיה מחשובי חסידי באיאן. כבר בהיותה ילדה אביה הרב לודמיר עבר לירושלים יחד עם בני המשפחה בשביל חינוך הילדים. 

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה האדמו"ר רבי מנדל מאיר מורגנשטרן זצ"ל  צאצא ישיר, בן אחר בן לשרף מקוצק. הוא היה בנו של רבי משה דוד זצ"ל, בנו של הרה"ק רבי יצחק זעליג מסוקולוב, בנו של רבי חיים ישראל מפילוב, בן הרה"ק רבי דוד מקאצק בנו של 'השרף'.

בשנת תרצ"ח נפטר אביו הגדול רבי משה דוד זצ"ל למגינת ליבו של הסבא האדמו"ר מסוקולוב זצוק"ל. האדמו"ר מסוקולוב התגלגל בימי המלחמה לגולת יפן ושנחאי והתחזק באמונת אומן. כל העת נצר את בקשת זקינו האדמו"ר והמשיך בגינוני האדמו"רות בדרך אבותיו הקדושים.

כל חיה עמדה לימין בעלה הגדול, וקיבלה כל אדם בסבר פנים יפות ועשתה חסד בגופה ובממונה. 

הותירה אחריה את בניה רבי דוד ורבי יצחק זליג וחמישה בנות: הנשואות לחתניה: הרב שמואל גרנטשטיין, הרב אברהם מרדכי אלתר, הרב טוביה קורן, הרב שלום שיינר, והסופר הרב יהושע זילברברג.

הלוויתה תצא בשעה 11:15 בבוקר מביתה ברחוב בן עזאי 6 בבני-ברק בית המדרש סוקולוב קוצק לבית העלמין בקרית שאול חלקת חסידים שם תיטמן לצד בעלה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

סוקולוב קוצק הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד