כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקרב בציונות הדתית

בנט משיב לסמוטריץ': עושה טכניקת גוועלד - קרוב למנדט השישי

הקרבות במפלגות הדתיות נמשכות פנימה אל תוך יום הבחירות | הבוקר טען יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי על בנט להפסיק את התדרוכים כי מפלגתו חוצה את ה-6 מנדטים, בתגובה  הציג בנט את הסוקר האמריקאי שלו שהוכיח כי אכן כך הוא הדבר | צפו

 בנט משיב לסמוטריץ': עושה טכניקת גוועלד - קרוב למנדט השישי
בנט עם הסוקר האמריקאי צילום: מתוך הסרטון

אחרי שסמוטריץ' טען הבוקר (שלישי) כי התנהלותו של בנט שמתדרך כי סמוטריץ׳ מתקרב לשש מנדטים, "זה חוסר אחריות אין סקר כזה, זה לא אמת", ואחרי שהוא פנה אליו, "אני אומר לנפתלי לא עברת את אחוז החסימה, התוצאה הייתה שנתיים שאנחנו חווים עד עכשיו, אל תגרום שלא נעבור את אחוז החסימה זה לא המצב אנחנו על 4 וחצי מנדטים".

כעת, יו"ר ימינה נפתלי בנט משיב לסמוטריץ' במתקפה בטענה כי אין סיכוי שהוא לא יעבור, "הרבה אנשים פנו אליי בימים האחרונים עם אותה אמירה: "ימינה היא המפלגה שלנו, אנחנו רוצים להצביע רק לכם ולא לשום מפלגה אחרת. אבל אנחנו שומעים מנתניהו ומסמוטריץ שהמפלגה של סמוטריץ לא הולכת לעבור את אחוז החסימה או בסכנה". זה נקרא ׳טכניקת גוועאלד׳, כלומר להפחיד אתכם על משהו שהוא לא אמיתי".

"האמת היא שזה פשוט לא נכון", טוען בנט שהבהיר כי "המפלגה שלו (הציונות הדתית א.ק.) עוברת בלי שום בעיה ואתם יכולים להצביע לנו".

בנט אף הציג את הסוקר האמרקאי שלו ג׳ורג׳ בירנבאום שחשף נתונים פנימיים בניגוד לחוק: "מוקדם יותר ראינו סכנה מסוימת שמפלגות קטנות כמו סמוטריץ לא יעברו את אחוז החסימה, אבל בשבועות האחרונים ראינו תמונה אחרת לגמרי. סמוטריץ עומד על 5-6 מנדטים עם מומנטום עולה בשבוע האחרון של הקמפיין, כך שבאמת אין שום סיכוי מבחינה סטטיסטית שהוא לא יעבור את אחוז החסימה. למעשה, הוא יסיים על 5-6 ואולי אפילו יותר".

סמוטריץ׳ תוקף את בנט בתגובה לטענות וטוען כי בפעילות הזו עלולים בציונות הדתית לסיים מתחת לאחוז החסימה, כשבתווך עשרות אלפי מצביעים שמתלבטים בין שתי המפלגות וכל אחד רוצה למשוך אותם לכיוונו.

מוקדם יותר יו"ר ועדת הבחירות השופט פוגלמן הודיע כי הוא אוסר להציג נתוני סקרים פנימיים שהם ביקשו להציג נתונים אמיתיים להפריח את "הספין" של מפלגת ימינה, כהגדרתם.

בציונות הדתית מסרו בתגובה: "מדובר בשערוריה. השופט פוגלמן מצטרף לעתירות השמאל כדי להפיל את גוש הימין ומשרת בפסיקתו את השמאל וימינה המעוניינים לפגוע בציונות הדתית על מנת שלא תעבור את אחוז החסימה ובכך לאפשר הקמת ממשלה עם השמאל".

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד