א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נפתחה חקירה

בין פחיות קוקה קולה; אלפי חיסונים מזויפים

יותר מ-1,000 עובדים חוסנו בחיסון מזויף מסוג ספוטניק 5 הרוסי' שנקנה על ידי בעל מפעל שחברתו נחקרת בגין נתינת מזויפים שנמצאו במטוס פרטי במקסיקו

בין פחיות קוקה קולה; אלפי חיסונים מזויפים
pixabay

מועצת הבריאות הרגולטורית של מקסיקו פתחה בחקירת חברה שבסיסה בהונדורס, לאחר שלמעלה מ-1,000 מעובדי המפעל שלה במדינת קמפצ'ה במפרץ מקסיקו קיבלו גרסה מזויפת של החיסון 'ספוטניק 5' הרוסי.

בנוסף, זריקות החיסון המזויפות ניתנו גם לאנשי עסקים ולפקידים ממשלתיים ששמרו על קשר הדוק עם הבעלים של חברת 'גרופו כארים', בבעלות איש העסקים הפקיסטני מוחמד יוסוף אמדני באי, כך על פי הדיווח בעיתון 'רפורמה' המקסיקני.

מנות החיסון "הרוסי" המזויפות ניתנו לראשונה ב-10 במרץ במלון Ocean View ובמרפאה, שניהם בבעלות איש העסקים הפקיסטני, למעלה מאלף מהעובדים במפעל הטקסטיל של 'גרופו כארים' קיבלו את זריקותיהם החל מה-15 במרץ.

שניים מהאנשים שהוזרקו להם המינונים המזויפים של ספוטניק 5, הודו כי הם מודאגים מהסיכונים הבריאותיים האפשריים שעומדים כעת בפניהם. כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

איש העסקים שבבעלותו גם חברות טקסטיל בארצות הברית, פנמה, הרפובליקה הדומיניקנית, גואטמלה וניקרגואה, נחשב לאיש העשיר ביותר בהונדורס. ממשלת מקסיקו חוקרת יחד עם אנשי המכס, 1,155 בקבוקונים המכילים יותר מ-5,700 מנות מזויפות של חיסון ספוטניק V. שהתגלו על סיפון מטוס פרטי בשדה התעופה הבינלאומי של קמפה ביום רביעי שעבר.

החיסונים המזויפים נגד נגיף הקורונה היו מעורבבים יחד עם פחיות קוקה קולה ובקבוקים נוספים בתוך מקרר. בהודעת חברת 'גרופו קארים' נמסר בהצהרה שפורסמה, כי החיסון אינו מיועד להימכר בהונדורס, אלא להינתן בחינם לעובדי המפעל ולבני משפחותיהם, החברה מסרה כי עובדיה נפגעו קשות מהמגפה והיא חיפשה דרך לעזור להם, בחברה לא ידעו כי החיסונים מזויפים.

חיסונים חיסון לקורונה ספוטניק 5 קוקה קולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד