י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"להילחם ולהרוג"

בני זוג אמריקאים ניסו לעלות על אונייה כדי להצטרף לדאעש

בני זוג אמריקנים שזה עתה התחתנו, נתפסו במסוף ספינות בניו ג'רזי לאחר שעל פי החשד היו בדרכם לתימן להצטרף לשורות המדינה האיסלאמית | בעבר השמיעו בני הזוג אמירות קשות וכוונות לתקוף חיילים אמריקאים המוצבים במדינות ערב

בני זוג אמריקאים ניסו לעלות על אונייה כדי להצטרף לדאעש
דאעש נשבעים אמונים בסיני צילום: צילום מסך

זוג אמריקאי צעיר ניסו לנסוע באונייה כדי להצטרף למדינה האיסלאמית ולהילחם בתימן.

הזוג הצעיר ג'יימס בראדלי, וארווה מוטאנה, נעצרו על ידי שוטרים פדרליים ביום שישי כשהם במסוף ספינות בניו ג'רזי, הבעל והאישה שזה עתה נישאו, הביעו עניין בלחימה למען קבוצת המדינה האיסלאמית (דאעש).

השניים כאמור נעצרו ביום חמישי בנמל סמוך לעיר ניו יורק כאשר ניסו לעלות על אוניית מטען שלדברי אנשי אכיפת החוק, הם היו בדרך לתימן.

התובעים מסרו כי ג'יימס בראדלי (20) וארווה מוטנה (29) הועברו למעצר, והם הואשמו בבית המשפט הפדרלי במנהטן ב"ניסיון לקשירת קשר לספק תמיכה מהותית לארגון טרור זר ייעודי".

הזוג מוטנה ובראדלי שנישאו בינואר, התייצב ביום חמישי בבית המשפט, והוחזרו לכלא ללא אפשרות שחרור בערבות, התובע אודריי שטראוס במנהטן אמר בהצהרה כי "תכניותיהם של בני הזוג לבצע פיגועים נגד ארצות הברית סוכלו".

בראדלי מרובע ברונקס, הביע תמיכה בדאעש ודיבר על רצונו להצטרף אליהם בשיחות מוקלטות במשך כמעט שנה עם שוטר סמוי, כך נמסר מהתביעה, בראדלי שוחח גם עם השוטר הסמוי על כוונתו לתקוף את האקדמיה הצבאית של ארצות הברית בווסט פוינט, ניו יורק, כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

התובעים אמרו כי בראדלי ביקש להגיע למזרח התיכון באמצעות ספינת מטען, משום שחשש שהוא עלול להיות ברשימת מעקב אחר גורמי טרור. בשנת 2019 תכנן בראדלי לנסוע לאפגניסטן כדי להצטרף לטאליבן ולתקוף חיילים אמריקאים, אך שינה את דעתו בגלל הבדלים אידיאולוגיים עם מי שהוא אמור לנסוע איתו, אדם שנעצר לאחר מכן, כך אמרו התובעים.

האשה, מוטנה, מאלבמה, הביעה תמיכה בבעלה עם התוכניות לנסוע יחד למזרח התיכון כדי להילחם למען דאעש, לאחר מעצרה היא ויתרה על זכות השתיקה ואמרה כי היא היתה מוכנה "להילחם ולהרוג אמריקאים".

דאעש המדינה האסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד