י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פגיעה קשה באינטרס הציבור"

עתירה לבג"ץ: למנות שרים קבועים בממשלה

בעתירה לבג"ץ שהגישה הבוקר התנועה לטוהר המידות, נטען כי הימנעות הממשלה ממינוי שרים מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה באינטרס הציבור | העותרים מדגישים כי מינוי שר המשפטים מסוכל על ידי ראש הממשלה נתניהו

עתירה לבג"ץ: למנות שרים קבועים בממשלה
ישיבת ממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

התנועה לטוהר המידות עתרה היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה למנות שרים במינוי קבע במקום ממלאי מקום שר המשפטים, התקשורת, ההשכלה הגבוהה והמים, שוויון חברתי ומדע וטכנולוגיה, אשר כהונת ממלאי המקום בהם פקעה או עומדת לפקוע בקרוב.

בעתירה טוענת התנועה לטוהר המידות כי הימנעות הממשלה ממינוי שרים מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה באינטרס הציבור. הפגיעה חמורה במיוחד, נטען, "שכן היא על רקע מחלוקות פוליטיות שאינן יכולות להצדיק את המשך השיתוק השלטוני הנובע ממצב בו לא מכהנים שרים במשרדי הממשלה".

התנועה לטוהר המידות הבהירה לבג"ץ את החשיבות הרבה, במיוחד במינויו של שר המשפטים, לו מוקנות סמכויות רבות שבהיעדרו לא ניתן יהיה לממשן. "מינוי שר המשפטים מסוכל על ידי ראש הממשלה נתניהו", נטען ע"י התנועה, "הנאשם בעבירות חמורות מתחום טוהר המידות ואשר משפטו עתיד להיפתח השבוע, באופן שמעלה חשש להפרה של הסדר ניגוד העניינים שנקבע לו, והמחייב את התערבותו של בית המשפט.

כמו כן ביקשה התנועה לטוהר המידות מבית המשפט לקבוע כי אם תימנע הממשלה ממינוי שרים תוך פרק זמן סביר, יראו אותה כמי שהסכימה להארכת כהונתם של ממלאי מקום השרים שכיהנו בתפקיד, בכפוף לאישור הכנסת. זאת, על רקע ה"רקורד המוכח" של הממשלה באי-מינוי שרים והתעלמות מצווים שיפוטיים.

עו"ד עומר מקייס, מנכ"ל התנועה התייחס להגשת העתירה ואמר: "המציאות שבה פועלת הממשלה בלא שרים מכהנים ובלא יכולת להפעיל סמכויות חשובות לטובת אינטרס הציבור היא בלתי מתקבלת על הדעת. במיוחד נכונים הדברים ביחס לשר המשפטים, בימים רגישים בהם נפתח משפטו של ראש הממשלה נתניהו, שהוא המונע את מינויו של שר המשפטים משיקולים אישיים שלו. לכן, עתרה התנועה לטוהר המידות לבג"ץ בכדי לחייב את הממשלה לקיים את חובתה, ולעצור את הפגיעה באזרחי ישראל".

מינוי שרים שר משפטים עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד