י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"המצב בשליטה"

דיווח: ניסיון ההפיכה בירדן נמנע בזכות "מידע זהב"

על-פי דיווחים זרים: ניסיון הפיכה בירדן נמנע בזכות "מידע זהב"שהגיע לממלכה ■ העיתון "וושינגטון פוסט" דווח כי השלטונות בממלכה עצרו את הנסיך חמזה בן חוסיין, בנם של המלך המנוח חוסיין ורעייתו המלכה נור, בגין מזימה לכאורה להדיח את המלך עבדאללה השני, אחיו למחצה ■ שלטונות ירדן הכחישו כי עצרו את יורש העצר לשעבר ■ עוד כ-20 בני אדם נעצרו בגין מה שבכירים בממלכה מכנים "איום על יציבות המדינה"

דיווח: ניסיון ההפיכה בירדן נמנע בזכות "מידע זהב"
מלך ירדן עבדאללה צילום: בית המלוכה הירדני

דיווחים זרים בעולם: ניסיון הפיכה בירדן נמנע בזכות "מידע זהב" שהגיע לממלכה. מדיווח נוסף עולה כי ירדן העבירה אמש מסר לישראל ולפיו לאחר גל המעצרים "המצב בשליטה" ואין סכנה ליציבות הממלכה.

בכירים ישראלים אמרו כי המסר הועבר מגורמי צבא ירדנים לעמיתיהם בישראל. העיתון "וושינגטון פוסט" דווח כי השלטונות בממלכה עצרו את הנסיך חמזה בן חוסיין, בנם של המלך המנוח חוסיין ורעייתו המלכה נור, בגין מזימה לכאורה להדיח את המלך עבדאללה השני, אחיו למחצה. שלטונות ירדן הכחישו אמש כי עצרו את יורש העצר לשעבר, הנסיך חמזה בן חוסיין.

בדיווח ב"וושינגטון פוסט" נאמר עוד כי כ-20 בני אדם נעצרו בגין מה שבכירים בממלכה מכנים "איום על יציבות המדינה". ב"פוסט" דיווחו כי נגד הנסיך חמזה מתנהלת כעת חקירה בגין ניסיון להדיח מהשלטון את המלך עבדאללה השני. עוד דווח ב"פוסט" כי הוא שוהה כעת תחת הגבלות בארמונו בעמאן וכי הוא קיבל הודעה על מעצרו מקצינים בצבא ירדן שהגיעו לביתו בליווי שומרים, ממש בשעה שכוחות הביטחון יצאו לבצע את המעצרים האחרים, שבהם כאמור נעצרו עוד כ-20 בני אדם.

לפי ה"פוסט", הדיווח על המעצרים נשען על "מקור מודיעיני רשמי במזרח התיכון" שעודכן באירועים. המעצרים, כך דווח, בוצעו בעקבות מה שגורמים רשמיים בארמון תיארו כ"מזימה מורכבת ומרחיקת לכת שכוללת לפחות עוד בן מלוכה ירדני אחד, וכן מנהיגי שבטים וחברים בממסד הביטחוני של המדינה". בין העצורים, דיווח "וושינגטון פוסט", גם שריף חסן, אף הוא בן משפחת המלוכה, ובאסם עוודאללה, שהיה במשך שנים יועצו הקרוב של המלך עבדאללה וכיהן כשר האוצר.

הגורם המודיעיני אמר לעיתון כי המזימה שעליה שקדו המעורבים הייתה מזימה "מאורגנת היטב", וכי נראה שלשותפים בה היו "קשרים עם גורמים בחו"ל".

הוא אמר גם כי צפויים מעצרים נוספים. מזכירות המדינה האמריקנית מסרה כי "המלך עבדאללה הוא שותף חשוב של ארצות הברית", והביעה "תמיכה מלאה בו", כלשונה. "אנו עוקבים באדיקות אחר הדיווחים ועומדים בקשר עם גורמים רשמיים בירדן", מסר דובר מחלקת המדינה נד פרייס.

גם בית המלוכה הסעודי פרסם הודעה בעקבות ההתפתחויות בירדן ומסר: "אנו עומדים לצד ירדן ותומכים בהחלטות שמקבל המלך עבדאללה כדי לשמור על ביטחון ארצו". חוסיין א-שייח, בכיר פתח ואיש סודו של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר: : "הנשיא אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית עומדים לצד ירדן, המלך עבדאללה השני וההנהגה הירדנית בהגנתם על הביטחון והיציבות של ירדן".

ירדן ניסיון הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד