י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסוף לשיתוף הפעולה?

ב'ליכוד' מאיימים: סמוטריץ' כפוי טובה - נלך לו על הראש

על רקע הניסיונות להקמת ממשלה, בכירי מפלגת השלטון מאיימים על יו"ר 'הציונות הדתית', וטוענים כי הם ידאגו שלא יעבור את אחוז החסימה: "אם הוא יטרפד ממשלת ימין" | למרות כל זאת שותפו של סמוטריץ', בן-גביר, ממשיך בקו: "מה שאנחנו אומרים - זה מה שאנחנו עושים". צפו 

ב'ליכוד' מאיימים: סמוטריץ' כפוי טובה - נלך לו על הראש
סמוטריץ ובן גביר צילום: יונתן זינדל = פלאש 90

ברקע הניסיון של נתניהו לשכנע את בנט להצטרף אליו, במפלגת השלטון יודעים כי יו"ר 'ימינה' לא יספק את הסחורה, ומנסים להפעיל לחץ על בצלאל סמוטריץ׳ להסכים לממשלה, ש'רע"מ' של מנסור עבאס נמנעת מבחוץ.

הבוקר (ראשון) פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי כמה גורמים במפלגת 'הליכוד' מאיימים על סמוטריץ׳ וטוענים כי הוא מונע את הקמת הממשלה, לאחר שהאחרון הבהיר שוב, כי לא ישב בממשלה בהימנעות רע"מ.

"סמוטריץ' כפוי טובה", טענו אותם גורמים והמשיכו, "אם הוא יטרפד הקמת ממשלת ימין ויגרור אותנו לבחירות חמישיות - נלך לו על הראש שלא יעבור את אחוז החסימה".

למרות הלחץ שמפעילים, מועמד 'הציונות הדתית' איתמר בן-גביר ממשיך בשלו, ומסרב להקים ממשלה בהימנעות עבאס: "מה שאנחנו אומרים, זה גם מה שאנחנו עושים. אנחנו לא נשב בקואליציה של מנסור עבאס. אני לא אשב בקואליציה שנתמכת במנסור עבאס".

"הבנאדם כותב עד לפני שנה וחצי מאמרים. הוא מדבר על שבח החמאס והתנגדות", טען בן-גביר באולפן ווינט והמשיך, "האידיאולוגיה שלו זה של האחים המוסלמים. אני חושב עליו כמו שאני חושב על המשותפת".

בנוסף, בן-גביר קרא לראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה': "אני מצפה מבנט וסער, שאמרו שלא ישבו עם המשותפת - שלא ישבו עם המשותפת. אפשר להקים ממשלה בלי מנסור עבאס. הוא קו אדום. אין לנו מנדט ללכת בקואלציה בתמיכת מנסור עבאס".

בתוך כך, בנט ממשיך בסבב הפגישות שלו לאחר ששוחח עם נתניהו בשישי, יו"ר 'ימינה' נפגש אמש (מוצ"ש) עם לפיד בפגישה שנערכה כשעתיים וחצי.

לאחר הפגישה, 'יש עתיד' פרסמה: "לאחר שעתיים וחצי, הסתיימה פגישתם של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הייתה פגישה טובה ותתקיים פגישה נוספת בקרוב.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר הליכוד מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד