י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למנוע בחירות חמישיות

מפתיע: רוב חרדי תומך בשת"פ קואליציוני עם מנסור עבאס ורע"מ

בעוד בוחרי תקווה חדשה של סער שחברה לגוש השמאל חצויים בשאלת התמיכה מבחוץ של רע"מ, באופן מפתיע, יותר ממחצית ממצביעי יהדות התורה תומכים בשת"פ עם המפלגות הערביות | בקרב הציבור היהודי: 44% תומכים בתמיכה מבחוץ של מפלגות ערביות - מול 41% מתנגדים

מפתיע: רוב חרדי תומך בשת"פ קואליציוני עם מנסור עבאס ורע"מ
חרדי וערבי. אילוסטרציה צילום: Zack Wajsgras/Flash90

מחר יתחיל נשיא המדינה רובי ריבלין לקבל את המלצות נציגי הסיעות למועמד שיזכה לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה ה-24. מחד ישנו גוש הימין, ומהעבר השני ישנו את גוש השמאל.

בתווך נמצאים שני שחקני מפתח: הראשון הוא נפתלי בנט, שתמיכתו מקרבת את נתניהו ל-60, לצדו יש את יו"ר רע"מ מנסור עבאס ושאלת התמיכה מבחוץ או מבפנים לקואליציה עתידית

בתוך כך פורסם היום (ראשון) סקר מיוחד של מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה ואשר פורסם במעריב. מהנתונים עולה כי 48% מהציבור תומכים בממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות. בין המשיבים בחיוב נמצאים גם מצביעי יהדות התורה אשר השתתפו בסקר.

על פי הנתונים על מנת למנוע בחירות חמישיות בציבור היהודי 44% תומכים בתמיכה מבחוץ של מפלגות ערביות. מול 41% מתנגדים. יצוין כי מדובר בעלייה משמעותית מפברואר בשנה שעברה, אז רק 23% מהיהודים תמכו בכך. כאשר בפעם מצטרפת למשוואה שאלת הבחירות החמישיות. ובקרב ציבור ערביי ישראל התמיכה מבחוץ זוכה לעידוד מ-65.5%. יצוין.

מצביעי רע"מ הביעו את התמיכה הגדולה ביותר בתמיכה בממשלה מבחוץ, ואחריה מרצ והרשימה המשותפת. בקרב מפלגות גוש השינוי, נמצאה תמיכה רבה יחסית בקרב מצביעי מפלגות המרכז-שמאל, ובעוד בוחרי תקווה חדשה חצויים בסוגיה זו. באופן מפתיע, יותר ממחצית ממצביעי יהדות התורה תומכים בתמיכה חיצונית של המפלגות הערביות.

לעומת זאת, בליכוד, בציונות הדתית ובימינה, יש רוב למתנגדים לממשלה בתמיכה חיצונית של המפלגות הערביות, אך ההתנגדות כיום נמוכה מלפני שנה.

עוד דווח כי רוב הציבור בישראל מאמין שאנחנו מתגלגלים לקראת בחירות חמישיות. לצד אי שביעות רצון מתוצאות הבחירות הנוכחיות. תומכי ימינה הביעו את האכזבה הגדולה ביותר, ותומכי רע"מ את שביעות הרצון הרבה ביותר.

 

מפלגת רע"מ יהדות התורה קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד