כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החלטה משמעותית

אם נתניהו ייכשל: זו תוכנית המגירה של בנט

הפרשן עמית סגל מדווח לפני זמן קצר כי יו"ר ימינה קיבל החלטה לתת לנתניהו צ'אנס להרכיב ממשלת ימין, אך במידה וייכשל בנט צפוי לחבור ללפיד ולגוש השמאל כולל תמיכה ערבית או הימנעות

אם נתניהו ייכשל: זו תוכנית המגירה של בנט
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

הדריכות במערכת הפוליטית מתכנסת למחר, עת יעלו לנשיא המדינה נציגי המפלגות וימליצו על הח"כ שירכיב את הממשלה הבאה. מי שעומד במרכז הסערה הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט שניצב בפני דילמה לא פשוטה.

בנט אמנם צפוי להמליץ על עצמו וייתכן שיקבל את המלצת מפלגת 'תקווה חדשה', אך השאלה הגדולה שמרחפת מעליו היא האם הוא יוותר בשמרנותו ויכנס לממשלה עם נתניהו, או האם יעשה צעד משמעותי ויחבור ללפיד ולמרכז-שמאל.

הפרשן עמית סגל מדווח הערב כי בנט קיבל החלטה משמעותית ולפיה הוא ייתן לנתניהו אופציה להרכיב ממשלה, אך באם האחרון ייכשל בנט ילך לממשלה עם לפיד וגוש המשאל יחד עם תמיכה מבחוץ של אחת המפלגות הערביות, או הימנעות של שתיהן.

עוד עדכן סגל הערב כי להבנתו הנשיא ריבלין לא יצא להרפתקה וההנחה היא שעל אף הצהרתו המוקדמת כי הפעם ישקול להעניק את המנדט לבעל הסיכויים הרב ביותר ולאו דווקא לבעל הממליצים הגבוה ביותר - הנשיא ילך עם תקדימי העבר ויעניק את המנדט לבעל הממליצים הרב ביותר.

נפתלי בנט מפלגת ימינה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד