כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כיצד יתנהל גוש הימין?

הפלונטר הפוליטי - ההכרעה: היום ההמלצות; מחר הטלת המנדט

בשעה 9:30 הבוקר יחלו נציגי המפלגות השונות לזרום בזה אחר זה אל בית הנשיא, שם ימליצו בפניו על המועמד המתאים להרכבת הממשלה | הליך ההתייעצויות יחל בשעות הבוקר, וצפוי להימשך לפחות עד שעות הערב | תמונת המצב הנוכחית, לא מעניקה לאף מועמד רוב של 61 מנדטים 

הפלונטר הפוליטי - ההכרעה: היום ההמלצות; מחר הטלת המנדט
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

הבוקר (שני) החל משעה 9:30 יפתח בבית הנשיא בירושלים מצעד ההמלצות, בזה אחר זה יגיעו נציגי סיעות הכנסת וימליצו על מועמדם להרכבת הממשלה, כשמחר צפוי להודיע נשיא המדינה על המועמד שיקבל את המנדט הראשון.

סבב ההתייעצות יפתח בשעה 9:30 לפי גודל הסיעות. תחילה סיעת הליכוד שתמליץ על נתניהו, בשעה 9:15 יגיעו נציגי יש עתיד שטרם ברור אם ימליצו על לפיד אן שמא על בנט.

בשעה 10:00 יגיעו נציגי ש"ס שימליצו על נתניהו, בשעה 11:45 נציגי כחול לבן שטרם מסרו במי יתמכו, בשעה 12:30 יגיעו נציגי ימינה שאף הם לא ברור עדיין במי יתמכו, אך ככל הנראה ימליצו על ראש סיעתם נפתלי בנט.

בשעה 13:15 יגיעו נציגי יהדות התורה שימליצו על בנימין נתניהו, ב 13:45 יגיעו נציגי מפלגת העבודה שימליצו על יאיר לפיד, בשעה 16:00 נציגי ישראל ביתנו יגיעו להמליץ על יאיר לפיד, בשעה 16:45 נציגי הציונות הדתית ימליצו בפני הנשיא על נתניהו.

לקראת ערב יגיעו הסיעות הקטנות, תחילה נציגי הרשימה המשותפת שככל הנראה ברובם ימליצו על לפיד מלבד סיעת בל״ד, בשעה 18:15 יגיעו נציגי תקווה חדשה שטרם ברור במי ימליצו אך כנראה יפעלו יחד עם סיעת ימינה, בשעה 19:00 יגיעו סיעת מרצ שימליצו על לפיד.

שלב ההמלצות יסתיים עם הגעת סיעת רע"מ שטרם הוכרע אם יתמכו בגוש הימין וימליצו על נתניהו או שמא במועמד אחר, זאת אחרי שהוברר מעל לכל ספק שבכנסת הבאה הם מהווים את הכף המכריע בין גוש הימין לצד נפתלי בנט לבין גוש מרכז שמאל לצידו של לפיד.

הערכה היא כי בנימין נתניהו יקבל את מרבית הממליצים אך לא ברור כי נשיא המדינה יטיל עליו ביום שלישי (מחר) את המנדט. נשיא המדינה כבר התבטא בשבוע שעבר כי הוא יטיל את המנדט על מי שיהיו לו את מרבית הסיכויים.

המועמד שיקבל את המנדט יקבל 21 יום לנהל מו"מ במטרה להרכיב ממשלה, ואם יידרש נשיא המדינה יעניק לו תוספת של עוד 14 יום, לאחר מכן המנדט יחזור לנשיא שיחליט אם להטיל את המנדט על מועמד אחר שיקבל עוד 21 יום בלבד, ובמקרה וגם הוא יכשל, המנדט יעבור לכנסת אז תינתן הזדמנות לכל מועמד לאסוף 61 חתימות ולקבל את המנדט ל-14 יום נוספים בניסיון להרכיב ממשלה.

ראשי המפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד