כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שעות גורליות לנתניהו

יממה טעונה; בין המלצות והכרעה בבית הנשיא לדיון בבית המשפט

גורלו ועתידו של רה"מ נתניהו יוכרע היום בשני בתים, בית הנשיא ובית המשפט | בבית הנשיא עולה על השולחן שאלת הרכבת הממשלה והאם המלאכה תוטל בסופו של יום על נתניהו. מנגד, בבית המשפט נפתח שלב ההוכחות - השלב העיקרי עד כה במשפטו של רה"מ המואשם בשחיתות

יממה טעונה; בין המלצות והכרעה בבית הנשיא לדיון בבית המשפט
רה"מ נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

את היום הזה ראש הממשלה בנימין נתניהו יזכור לתקופה ארוכה, ביום אחד נאלץ ראש הממשלה להתמודד מול שתי חזיתות, האחת חזית פוליטית עם המלצות הסיעות בפני הנשיא, והשני חזית משפטית עם פתיחת שלב ההוכחות בבית משפט המחוזי בירושלים.

באותו זמן צפויים להתנהל שני האירועים, בבית הנשיא יגיעו סיעות הכנסת ה-24 להמליץ בפני הנשיא על מועמד להרכיב את הממשלה, וכפי הנראה לא יושג רוב של 61 ממליצים להטיל עליו את המנדט.

ראש הממשלה נתקל מול קושי להרכיב הממשלה, בתום שנתיים בפלונטר הפוליטי לא נראית באופק האפשרות כי ראש הממשלה יצליח להרכיב את הממשלה הבאה, והמקורבים ביותר מעלים דרך מילוט על ידי התמודדות לתפקיד נשיא המדינה.

במקביל, בבית המשפט המחוזי בירושלים ייפתח הבוקר שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו. את הדיון תפתח התובעת המרכזית בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי, שצפויה לדבוק בעמדת הפרקליטות שספגה ביקורת קשה מאז נחשפו תיקי האלפים.

שלב ההוכחות, יצוין, הוא השלב העיקרי במשפט. החל מהיום צפויות להישמע העדויות וההוכחות של עדי התביעה. הדיונים צפויים להתקיים שלש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי. בדיון שיתקיים היום הצליח נתניהו לקבל פטור מנוכחות בעדותו הארוכה של העד המרכזי בתיק 4,000 אילן ישועה.

בשלב הזה תנסה הפרקליטות להצדיק את הטענות נגד האשמים. עדותו של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, היא עדות המפתח המרכזית מבחינת הפרקליטות ולכן היא זו שתפתח את השלב המרכזי. הוא צפוי להעיד בשורה של דיונים ארוכים ובתביעה בונים על כך שעדותו תחזק את האישומים.

בית המשפט משפטו של בנימין נתניהו בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד