י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סער ממשיך לצלול

סקר: יש עתיד ובנט מזנקים; סמוטריץ' נחלש

סקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס מציג מספר מגמות מרתקות. הליכוד מאבדת מעט מכוחה, כך גם הציונות הדתית | יש עתיד ולפיד וכן ימינה של בנט מזנקות במספר מנדטים | סער ממשיך לצלול | מחנה השינוי יחד עם בנט עם 61 מנדטים ללא הערבים

סקר: יש עתיד ובנט מזנקים; סמוטריץ' נחלש
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: Gershon Elinson/Flash90

סקר מנדטים שמתפרסם הבוקר (שלישי), מציג שינויים מעניינים במפת המנדטים בצל הימים הסוערים של אחרי הבחירות וההמלצות אצל נשיא המדינה.

לפי הסקר, הליכוד נחלשת במנדט אחד מתוצאות האמת, אך הנתון הבאמת מפתיע הוא של לפיד ויש עתיד שמזנקים בלא פחות מארבעה מנדטים מהתוצאה שהשיגו בבחירות. מי שעוד מתחזקת היא ימינה של נפתלי בנט שמזנקת לעשרה מנדטים בסקר זה.

על פי הסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור התוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה לנתון של 21 מנדטים - 4 מושבים יותר מהמספר שלו זכתה בתוצאות האמת. עולה נוספת היא ימינה בראשות נפתלי בנט, עם 10 מנדטים מול 7 מנדטים שהשיגה בבחירות. הלחץ הפוליטי המופעל על ראשי שתי המפלגות מקבל, איפוא, משנה תוקף עם תמיכה גוברת מהציבור.

עוד תוצאות: למרות תחילת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, הליכוד שומרת על כוחה ונחלשת במנדט אחד בלבד - מ־30 מנדטים (בתוצאות האמת) ל־29 בסקר 103fm. מדובר במה שמכונה על ידי מכון הסקרים שילוב של 'העברות מעגליות' בין המפלגות ותנודות סטטיסטיות.

נחלשות נוספות במנדט אחד: כחול לבן (7 בסקר לעומת 8 בתוצאות האמת), ישראל ביתנו (6 מול 7) ותקווה חדשה, שממשיכה את מגמת ההיחלשות שלה ומגיעה בסקר ל־5 מנדטים בלבד - אחד פחות מבתוצאות הבחירות. גם מרצ והמשותפת נחלשות מ־6 מנדטים בפועל ל־5 בסקר העדכני. רע"ם שומרת על מקומה בכנסת גם בסקר הזה, עם 4 מנדטים.

על פי הסקר העדכני, גוש הכולל את נתניהו, החרדים והציונות הדתית מגיע ל־50 מנדטים, ויחד עם ימינה ל־60 - בדיוק מחצית מהכנסת. גוש השינוי, הכולל את שאר המפלגות, מגיע ל־51 מנדטים, ו־61 עם ימינה - כך שעקרונית, על פי סקר זה, יכולים ראשיו להקים קואליציה ללא הרשימה המשותפת ורע"ם.

סקר מנדטים בחירות 2021 רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד