י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נקמה חריפה בדרך?

בגלל סין: ארה"ב שוקלת להחרים את האולימפיאדה בבייג'ינג

ארה"ב שוקלת להחרים את אולימפיאדת החורף בבייג'ינג 2022 בגלל הפרות זכויות אדם בסין | תומכי החרם האולימפי טוענים: "יש צורך להעניש את סין על האפליה השיטתית שלה נגד מיעוטים אתניים, מעצרים פוליטיים ועוינות לשלטון בטייוואן"

בגלל סין: ארה"ב שוקלת להחרים את האולימפיאדה בבייג'ינג
איצטדיון. אילוסטרציה צילום: unsplash

ארצות הברית שוקלת להחרים את המשחקים האולימפיים בשנה הבאה בסין בגלל הדיכוי של בייג'ינג נגד מיעוטים ופגיעות חמורות בזכויות אדם, כך נמסר ממשרד החוץ האמריקני ביום שלישי.

דובר משרד החוץ, נד פרייס, אמר כי ארה"ב תתייעץ עם מדינות אחרות כדי לבדוק אם ניתן להעלות חרם משותף. לדבריו, הממשל "שוקל" פעולה כזו אם כי לא התקבלה החלטה סופית.

בנושא סין, גם ממשל ביידן וגם ממשל טראמפ העבירו ביקורת קשה נגד סין בשל רצונה לשלוט במיעוט האויגורי המוסלמי ולשלול ממנו את זהותו התרבותית.

בשיחות האחרונות בין סין וארה"ב באלסקה, שר החוץ אנטוני בלינקן הצביע על כמה דוגמאות של מדיניות סין שארה"ב רואה כגורמת לחוסר זכויות אדם, כולל מתקפות סייבר על ארה"ב, תוקפנות נגד טייוואן, והדיכוי הקשה של סין כלפי האויגורים, פעולות ש"מאיימות על הכללים של סדר מבוסס השומר על יציבות עולמית".

בנוסף, סין מתמודדת עם לחץ בינלאומי בגלל מעצרים של פעילים תומכי דמוקרטיה בהונג קונג. המשחקים האולימפיים בחורף 2022 יתקיימו בבייג'ינג בין ה-4 ל-20 בפברואר. סין מצידה הכחישה שוב ושוב את הטענות על דיכוי מתנגדי משטר.

מדווחים של כלי תקשורת בעולם עולה כי מדינות שונות מתמודדות עם לחץ גובר להחרים את אולימפיאדת החורף בבייג'ינג בשנה הבאה, אך סין לא תשב בחיבוק ידיים בתגובה, אנליסטים פרסמו כי "סין תעניש מדינות המחרימות את המשחקים בסנקציות פוליטיות ובנקמה מסחרית, אך בחומרה רבה בהרבה מהחרם הספורטיבי".

תומכי החרם האולימפי טוענים מצידם כאמור, כי "יש צורך להעניש את סין על האפליה השיטתית שלה נגד מיעוטים אתניים בטיבט ובשינג'יאנג, מעצרים פוליטיים בהונג קונג, ועוינות לשלטון בטייוואן".

סין אולימפיאדה זכויות אדם ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד