כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרובוקציה ביום השואה

איתמר בן גביר הקריא שמות הנספים; אחמד טיבי מחה

על רקע סירובם של הח"כים הערבים להישבע אמונים בנוסח המקובל בכנסת, גם אחמד טיבי ניצל אירוע ממלכתי לפרובוקציה, ובחר להפגין בו את מחאתו נגד בן-גביר | כאשר האחרון הקריא שמות הנספים בשואה - אחמד יצא מהאולם במחאה

איתמר בן גביר הקריא שמות הנספים; אחמד טיבי מחה
בן גביר/טיבי צילום: פלאש 90

פחות משבוע מאז ההשבעה בכנסת, והמתח בין בן-גביר לחברי 'הרשימה המשותפת' נמשך, כאשר היום (חמישי) יו"ר 'תע"ל' היה זה שהפגין כישצא מהאולם בא נאם יו"ר 'עוצמה יהודית'.

המחאה התרחשה בטקס לזכר יום השואה בכנסת, שכותרתו הייתה "לכל איש יש שם". בן-גביר נקרא לעלות על הבמה ולהקריא את שמות הנספים בשואה, ובתגובה טיבי יצא בהפגנתיות מהאולם.

"‏תוך כדי שהקראתי את שמות נספי עיראק בשואה האיומה ח"כ אחמד טיבי בחר לצאת מהטקס בהפגנתיות", סיפר בן-גביר בטוויטר והמשיך, "אחמד טיבי לא ניסה לפגוע בי אלא בזכר הניצולים והנספים"

"עוזרו של רב המרצחים ערפאת לא אמור להיות בכנסת ישראל, כל דקה שתומך הטרור טיבי נוכח במשכן היא יריקה בפרצוף של עם ישראל ומיליוני הנספים", הוסיף.

כאמור זו לא המחאה היחידה של חברי 'הרשימה המשותפת' השבוע. בהשבעת הכנסת כאשר נקראו שמותיהם של הח"כים, רובם במקום להישבע, הצהירו כי הם מתחייבים לפעול נגד הכיבוש.

"אנחנו נאבקים למען צדק ושוויון, ולא חשבתי שמשפט כזה צריך להעליב או שמשפט כזה צריך להכעיס מישהו", טען יו"ר בל"ד בראיון ל-103FM.

"אני מתחייב להמשיך את המאבק למען צדק, שוויון ודמוקרטיה - למען כל האזרחים במדינה, יהודים וערבים. מתחייב אני", הוסיף.

בתגובה לאי השבעתם, חבר הכנסת איתמר בן גביר ליו"ר הכנסת, יריב לוין, בדרישה לאסור על חברי המשותפת כניסה למליאה, ובנוסף ביקש לשלול באופן מיידי את כל זכויות חברי הרשימה המשותפת.

"ההצהרות שמסרו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נוגדות את נוסח ההצהרה הנגזרת מחוק יסוד הכנסת ועל פי חוק היסוד חבר כנסת שלא יצהיר את הנוסח הקבוע לא יוכל ליהנות מזכויות חברי הכנסת", נימק.

טיבי הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "‏ביום לציון יום השואה ,תולדת תורת הגזע נזכרתי בעליזה ועובדיה צרפתי עליו השלום, עליהם דיברתי בנאומי לפני 11 שנים בכנסת. נילחם נגד אלימות, נגד גזענות ונגד פאשיזם".

"לעולם לא אתן לגיטימציה לגזען ששולל את זכויות האדם שלי ושל בני עמי בגלל מי שאני ומי שאנחנו", הוסיף.

איתמר בן גביר אחמד טיבי יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד