י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תגלית נדירה

'עיר זהב' אבודה נמצאה במצרים; חושפת את חייהם של פרעונים קדומים

ארכיאולוגים שחקרו את חולותיה של מצרים הקדומה הופתעו לגלות עיר שלמה קבורה ובה מספר רב של ממצאים ארכיאולוגיים יקרי ערך | בשבועות האחרונים נחשפו כמה אזורים נוספים, ובהם מאפייה, רובע מינהלי ואזור מגורים

'עיר זהב' אבודה נמצאה במצרים; חושפת את חייהם של פרעונים קדומים
'עיר הזהב' במצרים צילום: משרד התיירות והעתיקות של מצרים

גילוי של עיר בת 3,000 שנה שאבדה בחולות מצרים הוכרז בסוף השבוע האחרון כאחד הממצאים הארכיאולוגיים החשובים ביותר.

האגיפטולוג המפורסם, זאהי הוואס, הודיע ​​ביום חמישי על גילוי "עיר הזהב האבודה" ליד לוקסור. לדבריו, הממצא של העיר העתיקה הגדולה ביותר, המכונה אטן, היא החשיפה הגדולה אי פעם במצרים.

העיר התגלתה בתוך שבועות מרגע החפירה החל מספטמבר 2020. העיר מתוארכת לתקופת שלטונו של אמנחותפ השלישי, אחד הפרעונים החזקים ביותר במצרים, ששלט בין השנים 1391- 1353 לפני הספירה. "גילוי העיר האבודה הזו הוא התגלית הארכיאולוגית השנייה בחשיבותה מאז שנמצא קברו של תותנחאמון", אמרה בטסי בריאן, פרופסורית לאגיפטולוגיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, ארה"ב. לדבריה, 'העיר תתן לנו הצצה נדירה לחיי המצרים הקדמונים" בתקופה בה האימפריה הייתה הכי עשירה.

החפירה חשפה מספר רב של ממצאים ארכיאולוגיים יקרי ערך, כמו תכשיטים, כלי חרס צבעוניים, ולבני בוץ הנושאות חותמות של אמנחותפ השלישי. הצוות החל בחפירות בגדה המערבית של לוקסור ליד עמק המלכים, כ-500 ק"מ דרומית לקהיר הבירה. כך דווח ה-BBC.

"בתוך שבועות, להפתעת הצוות הגדול, החלו להופיע תצורות של לבני בוץ לכל הכיוונים", אמר ד"ר זהאי אוואס ארכיאולוג מצרי בהצהרה. "מה שחשפו היה אתר של עיר גדולה במצב שימור טוב, עם חומות כמעט שלמות, ועם חדרים מלאים בכלים של חיי היומיום".

כעת, שבעה חודשים לאחר תחילת החפירה, נחשפו כמה אזורים או שכונות, כולל מאפייה, רובע מינהלי ואזור מגורים. "משלחות זרות רבות חיפשו את העיר הזו ומעולם לא מצאו אותה", אמר ד"ר אוואס, שר עתיקות של מצרים לשעבר.

לדבריו, באתר נערכות עבודות ארכיאולוגיות נוספות וצוותו "מצפה לחשוף קברים שלא נגעו בהם עדיין מלאים באוצרות". מצרים מנסה לקדם את מורשתה העתיקה בכדי להחיות את תחום התיירות שלה, שנפגע לאחר שנים של סערות פוליטיות ושיבושים שנגרמו על ידי מגיפת הקורונה.

מצרים ארכיאולוגיה תגלית היסטורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד