י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בניגוד לגפני וליצמן

"בשלב זה" • התנגדות חרדית לממשלה בתמיכת רע"מ

אחרי שמצד גפני וליצמן התלהבו מהקמת ממשלה בתמיכת רע"מ מבחוץ, הצלע השלישית בהנהגת המפלגה סגן השר מאיר פרוש שרואה את הנזק לטווח הארוך לא מתלהב ומזהיר כי "בעקבות הכשרתם נקבל ממשלות שמאל חילוניות בתמיכת המפלגות הערביות"

"בשלב זה" • התנגדות חרדית לממשלה בתמיכת רע"מ
מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד יו"ר המפלגה משה גפני והשר יעקב ליצמן תומכים באפשרות להקמת ממשלה שתיתמך מבפנים או מבחוץ על ידי סיעת רע"מ, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שמזוהה כסמן הימני ב'יהדות התורה' מביע היום (ראשון) התנגדות לממשלה שכזאת.

הנימוק של פרוש להתנגדותו היא לא רק הנושא הימני, אלא גם חשש מפעולה שבסופו של דבר תזיק לציבור החרדי בעתיד הנראה לעין, בעקבות הקמת ממשלות שמאל שישענו על ידי הסיעות הערביות.

"סגן השר מאיר פרוש מתנגד בשלב זה לממשלה בתמיכת רע"ם מכמה סיבות", מסרו מלשכתו במענה לפניית 'בחדרי חרדים' והוסיפו להסביר כי "היתכנות של ממשלה כזו היא נמוכה וכעת אנחנו מכשירים את השרץ והמפלגות הערביות במהותם קרובות יותר למפלגות השמאלניות".

"כך", נימקו בלשכת פרוש, "שגם אם כעת הרווחנו ממשלה של שנה בתמיכתם, בעקבות הכשרתם נקבל ממשלות שמאל חילוניות בתמיכת המפלגות הערביות, כאשר הנושאים החמים על השולחן זה תחבורה ציבורית בשבת, חוק הגיור ועוד".

בלשכתו הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי "סגן השר פרוש לא רואה היתכנות בממשלה שנתמכת במפלגה שברגע האמת, כאשר יצטרכו לתקוף את עזה למשל, הם יסירו את התמיכה שלהם בממשלה. מה שיקרה מהר מאוד ויעזור לממשלות שמאל חילוניות ושונאות דת לקום כאן בארצינו הקדושה", סיכם.

התנגדותו של פרוש מגיעה לצד התנגדות נחרצת של סיעת 'הציונות הדתית' בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, שהיום דווח ב'וואלה' כי למרות התנגדותו, סמוטריץ׳ בדק בסקר פנימי שערך את תגובת הציבור למקרה שכן יסכים לשיתוף פעולה עם סיעת רע"מ, לצורך הקמת ממשלה שתמנע ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד.

מאיר פרוש מנסור עבאס מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד