י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יגבילו או לא?

הילולת רבי שמעון במירון: המתווה המסתמן לל"ג בעומר תשפ"א

מעקב 'בחדרי': לאחר חודשים של דאגה לקראת ההילולא דרשב"י בהר מירון בל"ג בעומר, ובצל ההקלות השונות בהגבלות ההתקהלות של נגיף קורונה. חושף גורם בכיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את פרטי המתווה הממתין לאישור קבינט הקורונה ושרי הפנים הביטחון פנים והבריאות

הילולת רבי שמעון במירון: המתווה המסתמן לל"ג בעומר תשפ"א
חרדים במירון בל"ג בעומר צילום: אלי סגל

בשורה לרבבות המתפללים המצפים להשתתף בהילולא בל"ג בעומר בהר מירון. לאחר שאשתקד נבצר מהם הדבר בצל ההגבלות החמורות שהוטלו על הציבור לאור נגיף קורונה שהשתולל בעוז וחולל שמות בארץ.

'בחדרי חרדים' הוביל את הנושא לאחר שחשף את הכוונה להגביל את העלייה לציון ביום ההילולה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר אמש (שלישי) גורם בכיר במקומות הקדושים כי נערכה היום ישיבה מורחבת עם כלל הגורמים האמונים על קיום ואבטחת ההילולא הגדולה בהר מירון לכבוד הרשב"י בל"ג בעומר.

בישיבה נכחו נציגי המקומות הקדושים, לצד נציגי משרד הבריאות מפקדי משטרה השונים, אנשי 'מגן ישראל' נציגי הדסק החרדי של קבינט הקורונה. נציגי משרד התחבורה, העוזרים של שר הפנים אריה דרעי וחבר הכנסת אורי מקלב. כולם טכסו יחד עצה על מנת להצליח ולקיים את ההילולא כראוי, לצד שמירה על בריאות המשתתפים בה.

בסיום הישיבה הממושכת החליטו מפקד מחוז צפון של משטרת ישראל ומפקדי משטרת התנועה להגיש למפכ"ל המשטרה מתווה מוסכם, מתווה שאותו מקווים במקומות הקדושים יאשר השר לביטחון פנים. ואז תידרש רק חתימתו של שר הפנים אריה דרעי, כמו גם את אישורו של שר הבריאות יולי האמון על אישור האירועים בעידן הקורונה.

לדברי הגורם הבכיר להלן עיקרי המתווה שהוצע על ידי מפקד המחוז. ילדים, למרות שהם לא מחוסנים הם יוכלו לעלות להר ביום ההילולא. בנוסף ההר כולו יהיה פתוח למתפללים הרבים ללא כל הגבלה. רק באזורי ההתכנסות של ההדלקות יוגבל מספר המשתתפים ל-10,000 משתתפים בזמן נתון בכל ההדלקות. דהיינו 3,000 משתתפים בכל הדלקה.

בנוסף אמר כי הוחלט גם לכלול במתווה שממתין להכרעת השרים וקבינט הקורונה, שאולם הציון עצמו גם יהיה פתוח לרווחת המתפללים הבאים לשפוך שיח ולפעול ישועות ביום המסוגל ובמקום המסוגל.

לסיכום ציין הגורם, כי: "לאור ההקלות ההולכות ומתקדמות, אנו תקווה שגם קיום ההילולא תתאפשר בצורה טובה ונוחה יותר. אנחנו במקומות הקדושים ערוכים לתת מענה לציבור המתפללים, בהתאם לכל הנחייה של מפקדי המשטרה האמונים על אבטחת האירוע".

ל"ג בעומר מתווה המקומות הקדושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד