י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למנוע את המגיפה הבאה

ארגון הבריאות: לא למכור יונקים בשווקי המזון

ארגון הבריאות העולמי קורא לאסור מכירה של יונקים בשוקי המזון כדי למנוע מחלות חדשות כמו נגיף הקורונה. בחודש שעבר פורסם מחקר שקבע כי מקורו של הנגיף שעדיין משתולל בעולם הינו ביונקים 

ארגון הבריאות: לא למכור יונקים בשווקי המזון
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון הבריאות העולמי קרא לאסור על מכירת יונקים בשווקי מזון כדי לסייע בהגנה מפני מגפות בעתיד. הקריאה מגיעה לאחר שמחקר משותף של ארגון הבריאות העולמי וארגון הבריאות הסיני, שפורסם בחודש שעבר גילה כי שווקים בעיר ווהאן שמכרו בעלי חיים, חיים ומתים, כולל יונקים, ​​הם מקור אפשרי למגפה הנוכחית.

בעבר המליץ ​​ארגון הבריאות העולמי כי השווקים שמכונים 'שווקים רטובים' יישארו פתוחים לחלוטין למכירה ואספקת מזון, אך יש לשפר את התנאים. ההנחיה קוראת למדינות להשעות את מכירת היונקים בשוקי המזון כאמצעי לעצירת המגיפה. "בעלי חיים, במיוחד חיות בר, הם המקור ליותר מ-70% מכלל המחלות הזיהומיות המגיעות לבני אדם, שרבות מהן נגרמות על ידי נגיפים חדשים, יונקים פראיים, במיוחד מהווים סיכון להופעת מחלות חדשות" נכתב מטעם ארגון הבריאות העולמי.

עוד קרא הארגון לממשלות, לסגור חלקים משווקי המזון שמוכרים יונקים, אלא אם קיימים תנאים טובים שמגנים על אפשרות הידבקות, ארגון הבריאות העולמי התמקד בשוקי המזון כמקור סביר למגיפה לאחר ביקורם של מומחיו בעיר ווהאן בשנה שעברה, שם הם שללו את האפשרות שהנגיף ברח ממעבדה, וזאת על סמך נתונים שמסרו להם הסינים. במקום זאת הם הגיעו למסקנה שהנגיף הגיע ככל הנראה מעטלף שהעביר את המחלה לאנושות.

הדו"ח של ארגון הבריאות העולמי שנוי במחלוקת ולא מעט מומחים טוענים כי הנגיף חמק ממעבדה מקומית, והסיפור עם העטלפים הומצא כסיפור כיסוי כדי לשרת את הנרטיב של סין, דבר שיביא לפטור את סין מהאחריות למגפה ששיגעה את העולם.

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד