כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נגיף בנסיגה

הערים החרדיות הולכות ומתנקות; נתוני התחלואה

על פי נתוני משרד הבריאות התחלואה במגזר החרדי ממשיכה לרדת, כמו גם בשאר חלקי האוכלוסייה | בכל הערים החרדיות עומד יחס ההכפלה על 1.0, למעט העיר בני ברק שם עומד יחס ההכפלה על 0.9

הערים החרדיות הולכות ומתנקות; נתוני התחלואה
ילדים עם מסכות במאה שערים צילום: שוקי לרר

נגיף קורונה עדיין מכה בעוז בכל רחבי תבל, אך בישראל, שיאנית החיסונים, הולך הנגיף וממוגר. כאשר לאור הנסיגה של הנגיף מסתמן כי בשבוע הבא תוסר כליל חובת עטיית המסכות בשטחים הפתוחים. לצד הקלות נוספות ככל הניתן, וככל שמאשרים בקבינט הקורונה ומשרד הבריאות.

במשרד הבריאות במקביל מנהלים מעקב יומיומי אחר ממדי והיקף התחלואה בארץ. בחלוקה לפי מגזרים וערים. לצד פרסום דו"חות יומיים כל בוקר.

על פי נתוני משרד הבריאות התחלואה במגזר החרדי ממשיכה לרדת, כמו גם בשאר חלקי האוכלוסייה. ונכון לליל אמש התווספו ביממה האחרונה 167 חולים חדשים (הממוצע השבועי הולך ומצטמק אף הוא ועומד נכון להבוקר על 203) מהם רק 10 הם בני המגזר החרדי, המהווים נתון של 6% מסך התחלואה הכללי.

גם הערים החרדיות הולכות ומתנקות. בכל הערים החרדיות עומד יחס ההכפלה על 1.0, למעט העיר בני ברק שם עומד יחס ההכפלה על 0.9. ובעוד בבני ברק, ביתר עילית אלעד ורכסים נספר חולה אחד על כל 10 אלף תושבים. בערים מודיעין עילית, עמנואל וקריית יערים עומד נתון זה על 0.

בשקלול החולים בשבוע האחרון, בבני ברק כולה התווספו 14 חולים, בביתר עילית ובאלעד 6 חולים. במודיעין עילית 3, וברכסים חולה אחד בלבד. בעמנואל וקריית יערים גם כאן הנתון הוא 0.

בתוך כך דווח הבוקר כי 199 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-836,469. על פי הנתונים, אמש בוצעו 75,981 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עמד נכון להבוקר על 3,209. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 123 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 221 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ועומד כעת על 6,312.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עמד הבוקר על 0.3%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,334,950 בני אדם. מתוכם, 4,955,083 בני אדם התחסנו במנה השניה.

קורונה המגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד