כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקצב מפרס

איראן מאיימת על ישראל: "נחתוך לכם את הידיים"

בתגובה לפעולות ההירואיות בתקופה האחרונה באזורי המתקנים הגרעיניים באיראן יוצא היום הנשיא רוחאני בנאום תקיף ומאשים את ישראל בחבלות | הנשיא אף מאיים בתגובה קיצונית וכואבת

איראן מאיימת על ישראל: "נחתוך לכם את הידיים"
הנשיא חסן רוחאני באו"ם צילום: Amir Levy/Flash90

האיראנים מאיימים: "זו התשובה לזדון האויבים" אמר נשיא איראן רוחאני היום בקבינט, "אנחנו נחתוך להם את הידיים".

המאבק על תוכנית הגרעין האיראנית עולה שלב, לאחר שפיצוץ מסתורי השבית את הכור הגרעיני בנתנז, האיראנים במבוכה והם מאיימים. טהראן מזהירה היום את ישראל ברקע המתח סביב תוכנית הגרעין האיראנית.

"מה שעשיתם נקרא טרור גרעיני, ומה שאנחנו עושים זה לגיטימי", פתח רוחאני והתייחס לישראל.

"אינכם יכולים לפעול נגד איראן ולבצע פשעים נגד איראן", הוסיף רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית והדגיש, "על כל פשע, אנו נכרות את ידיכם כדי שתבינו שאתם לא יכולים למנוע מאיתנו גישה לטכנולוגיה גרעינית".

כזכור, איראן הודיעה ביום רביעי כי החלטתה להעשיר אורניום בשיעור של 60% היא "תגובה לטרור הגרעין הישראלי", לאחר שפיצוץ גרם נזק אדיר למפעל שלה בנתנז ביום ראשון במרכז המדינה. אך נשיא איראן חסן רוחאני חזר והדגיש כי השאיפות הגרעיניות של ארצו הן "רק למטרות שלוות".

הרשויות האיראניות, שדיברו בתחילה על "תאונה" שנגרמה על ידי "תקלה בחשמל", לא מסרו פרטים רבים על הנזק, אך ככל הנראה נפגעו מספר רב של צנטריפוגות המשמשות להעשרת אורניום.

האירוע בנתנז התרחש בזמן שמתנהל משא ומתן בווינה בניסיון להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015 בין איראן למעצמות הגדולות. אחרי שכזכור, ראש הממשלה נתניהו התנגד לו מהרגע הראשון.

חסן רוחאני איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד