כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כ-70 שנה אחרי

מרגש: בת 92 הגיעה לראשונה למקום נפילת אחיה

כמו בשאר רחבי הארץ, גם בכפר עציון נערך היום טקס לזכר חללי מערכות ישראל, שם ציינו את החיילים שנפלו בנפילת גוש עציון ערב יום הקמת המדינה | תמר, בת ה-92, הגיעה לראשונה לאחר הטקס לאלון הבודד - שם נפל אחיה יוסף

מרגש: בת 92 הגיעה לראשונה למקום נפילת אחיה
הטקס בגוש עציון צילום: דוברות המועצה האזורית גוש עציון

טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הי"ד התקיימו היום (רביעי) בכל רחבי הארץ, לאחר שבבוקר נשמעה צפירה בת שתי דקות לזכרם של הנופלים.

גם בכפר עציון ערכו טקס לזכר הנופלים שאיבדו את חייהם בקרב על גוש עציון ערב קום המדינה, קרב שהסתיים בהפסד. בטקס השתתפו חיילים, אישיים, משפחות שכולות ואלפי אזרחים.

לאחר הטקס, התרחש אירוע מרגש ב"אלון הבודד" אשר בו ביקרה לראשונה תמר שחר בת ה- 92, שאיבדה את אחיה יוסף (יוסק’ה) נדב, שנהרג על הגבעה בקרב על הגנת גוש עציון הנצור ב- 1948.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך את תמר שהגיעה לגוש עציון להתייחד עם הנופלים ואמר כי "ביקורה של תמר ומשפחתה וסיפורו של יוסק’ה נדב הם חיבור ערכי של המורשת וחבל ארץ זה. הסמל של התקומה”.

גם שמואל רוטמן, חבר כנסת טרי מ'הציונות הדתית', אמר: "אין מקום כמו גוש עציון שמראה את החיבור בין יום הזיכרון ליום העצמאות, בין הלוחמים שנפלו על ההגנה לבין הבניה ההתפתחות וההתיישבות בארץ ישראל”.

גוש עציון יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד