י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יוצאים מאפגניסטן

ביידן קורא לסיום "המלחמה הארוכה ביותר באמריקה"

שעות לפני נאומו של נשיא ארה"ב ביידן, פורסמו חלקים מדברים שהוא צפוי לומר. בהם בנושא הוצאת החיילים האמריקנים מאפגניסטן שהוצבו בה לפני עשרים שנה אחרי אסון התאומים. "אמנם לא נישאר מעורבים באפגניסטן צבאית, אך העבודה הדיפלומטית וההומניטרית שלנו תימשך"

ביידן קורא לסיום "המלחמה הארוכה ביותר באמריקה"
ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם

ארה"ב תמשיך לתמוך באפגניסטן לאחר הוצאת כל כוחות ארה"ב, אך לא "מבחינה צבאית", כך אישר הנשיא ג'ו ביידן. "הגיע הזמן לסיים את המלחמה הארוכה ביותר באמריקה". הוא צפוי לומר את הדברים בנאום שיישא היום (רביעי),  כך על פי פרסום חלק מדבריו על ידי הבית הלבן.

גורמים רשמיים אמרו כי היציאה אכן תסתיים ביום השנה העשרים למתקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001, אז נרצחו למעלה מ-3000 אזרחים על ידי מטוסים עם טייסים טרוריסטים השתלטו על המטוסים והתנגשו במגדלי התאומים.

לפחות 2,500 חיילי ארצות הברית הם חלק מהמשימה האפגנית של ברית נאט"ו האפגנית עם 9,600 איש. המספר הכולל של כוחות ארה"ב בשטח אפגניסטן משתנה מעת לעת, התקשורת האמריקאית מדווחת שהמספר הנוכחי קרוב יותר ל-3,500. ביידן אמור להגיד על הנסיגה ביום רביעי אחר הצהריים, שעון מקומי.

"איננו יכולים להמשיך במעגל של הרחבת הנוכחות הצבאית שלנו באפגניסטן, ובתקווה ליצור את התנאים האידיאליים לנסיגתנו", יאמר בנאומו ביידן, הנשיא הרביעי המפקח על המלחמה מאז 2001. "אמנם לא נישאר מעורבים באפגניסטן צבאית, אך העבודה הדיפלומטית וההומניטרית שלנו תימשך", הוא יאמר ויוסיף: "אנו נמשיך לתמוך בממשלת אפגניסטן". ביידן יתחייב גם להמשיך ולסייע לכוחות ההגנה והביטחון האפגניים הכוללים 300,000 איש, שלדבריו "ממשיכים להילחם בגבורה למען מדינתם ולהגן על העם האפגני, במחיר רב".

"נסענו לאפגניסטן בגלל מתקפה מחרידה שהתרחשה לפני 20 שנה", הוא יגיד. "זה לא יכול להסביר מדוע עלינו להישאר שם בשנת 2021". בהסכם שנחתם בפברואר 2020 נאמר, כי ארה"ב ובעלי בריתה בנאט"ו יוציאו את כל החיילים עד מאי 2021 אם הטליבאן יעמוד בהבטחותיו, כולל לא לאפשר לאל-קאעידה או לחמושים אחרים לפעול באזורים שבשליטתם ולהמשיך בשיחות השלום הלאומיות.

ג'ו ביידן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד