כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שבוע אחרי הקריקטורה ב'יתד'

מתקפה חריפה ב'המודיע' נגד הציונות הדתית

מקדשים מלחמה: ביטאון 'אגודת ישראל' מפרסם הבוקר מאמר, בו מופיע ביקורת קשה כלפי מפלגתו של סמוטריץ | כותב המאמר טוען: "יותר ויותר ניתן להבחין כי היא מפלגה מסוכנת" | גם מ'ימינה' לא חסכו: "לא למדו מהעבר"

מתקפה חריפה ב'המודיע' נגד הציונות הדתית
יומונים חרדים צילום: סופיה גורדון, פלאש 90

ההתקפות בעיתונות החרדית כלפי סמוטריץ׳ נמשכות: הבוקר (שישי) פורסם מאמר חריף נגד יו"ר 'הציונות הדתית' ומפלגתו ב'מודיע', שנכתב על ידי מנחם קלוגמן.

"יותר ויותר ניתן להבחין עד כמה מסוכנת מפלגת 'הציונות הדתית' לקיומה של יהדות בארצנו", פתחו בטור והמשיכו, "מפאת רעיונותיה הפוליטיים, והיותה מעדיפה את הלאומיות בארצנו הקדושה, על פני קיומה של תורה בארץ, באם עליה לבחור באחד מהשנים".

"למעשה, זו הייתה מדיניותה של 'המפד"ל', המפלגה הדתית לאומית - שנמחקה במפה הפוליטית לחלוטין, אף שהיו זמנים שמספר חברי הכנסת שלה היה כפול ממספר הח"כים של 'יהדות התורה' - או 'אגודת ישראל', בשם שנשאה אז", הוסיף הכותב.

בנוסף, הציונות הדתית חטפה ביקורת: "הניסיון לפשר בין החילוניות לדתיות, אין לו כל סיכוי להצליח, בפרט בארץ ישראל. כי לפי תפיסת היהדות, התורה קודמת לכל אף על ארץ ישראל. כי ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל, רק בגין השמירה על התורה וכך המצוות שבה. וא"י שאין תורה נשמרת בו - אין לה זכות קיום בו".

המאמר ב'המודיע'

"'הציונות', שקמה לפני למעלה מ-100 שנה, נוסדה על ידי אישיים חילונים, שמלכתחילה שאפו להפריד את הדת מהמדינה היהודית שברצונם להקים", הוסיף.

"תנועת 'המזרחי' דאז, שהצטרפה לתנועה הציונית, סברה שהצטרפותה תגרום לכך, שאם תקום מדינה, הם ישפיעו על כך שהדת היהודית תשרוד בקרבה. אך במהלך השנים התברר ש'הציונות' השפיעה על תנועת 'המזרחי'".

"מצער הדבר שממשיכי דרכם של 'המזרחי', המפד"ל ויתר תנועות הציונות הדתית, שאותה מייצגות מפלגות 'ימינה' בראשות בנט ו'הציונות הדתית' בראשות סמוטריץ׳, לא למדו דבר מהעבר".

"הם ממשיכים לדבוק בדרך של עירוב "לאומיות-ציונות-דתיות", כאשר הם נותנים זכות קדימה ועדיפות ללאומיות על פני שמירה על התורה, שהוא מתכון ברור להפיכתה של ארץ ישראל, לחילוניות בלי כל זהות יהודית".

"המאמצים הנעשים להקמת ממשלה ימנית, שאליה יצטרפו המפלגות החרדיות וכל המפלגות המציגות את עצמן כימניות, חושפות שוב, מה עלול להתרחש, כאשר מפלגות שהן טוענות שהן גם "ציוניות" וגם "לאומיות", מעמידות את הלאומיות לפני התורה".

"עקשנותם של ראשי 'ציוניות דתיות", לא להסכים לתמיכה חיצונית של רשימה ערבית בממשלה ימנית, סופה שתגרום להקמת ממשלת שמאל-מרכז", סוכם.

המודיע הציונות הדתית מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד