ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אורח בלתי רצוי

נורווגיה: ערך כינוס למכחישי קורונה - ומת מהנגיף

מכחיש קורונה מת מהנגיף לאחר שאירח מספר כינוסים לא חוקיים בחוות ביתו שבנורבגיה | 12 נוספים אובחנו בנוסף והמשטרה המקומית פתחה בחקירה

נורווגיה: ערך כינוס למכחישי קורונה - ומת מהנגיף
נגיף הקורונה צילום: pixabay

מכחיש קורונה נורבגי, מת מקורונה לאחר שאירח שני אירועים רבי משתתפים בביתו: הנס קריסטיאן גורדר מת ב-6 באפריל בגראן, עירייה השוכנת כ-70 ק"מ צפונית לאוסלו.

האיש שדגל בקונספירציות כי אין קורונה, ימים ספורים לפני מותו, אירח ב-2 ו-27 במרץ שתי אסיפות בלתי חוקיות בחווה שברשותו בהן השתתפו עשרות. על פי הדיווח, גורדר נבדק ונמצא חיובי לנגיף הקורונה לפני שמת. 

מספר משתתפים נבדקו מאז ונמצאו חיוביים לקורונה וככל הנראה הם אלו שהעבירו את הנגיף לחבריהם הקרובים, כך דיווח אתר NRK בנורווגיה, העיתון המקומי Hadeland דיווח כי לפחות 12 אנשים נבדקו ונמצאו חיוביים לאחר שהשתתפו באירועים שארגן גורדר, המשטרה פועלת כעת לבדוק את המספר הכולל של הנוכחים.

עיריית גראן אישרה את מותו באתר האינטרנט שלה. "גבר בשנות ה-60 לחייו המתגורר בגראן, מת לאחר שחלה בנגיף הקורונה, האיש לא נבדק לפני מותו, אך לאחר מותו הוא עבר בדיקה שאישרה כי הוא נדבק בנגיף", כך ציינו הנורווגים.

לעתים קרובות הוא טען כי נגיף הקורונה דומה לזו של הצטננות ושיתף כמה עמודים בפייסבוק שלו שסומנו על ידי פייסבוק כ"מידע כוזב". האירוע ב- 26 במרץ שערך בחווה התקיים תחת הכותרת: "טראמפ, ביידן והדרך קדימה עבור ארה"ב והעולם".

עיריית גראן הודיעה במקביל להודעה על מותו כי שני אירועים התקיימו, ביום שישי 26 ובשבת 27 במרץ, בשטח של האיש. "איננו יודעים כמה ומי השתתפו באירוע, אך מבקשים מהמשתתפים לעבור בדיקת קורונה בהקדם האפשרי".

בהצהרה באתר של ראש הרופאים הראשי בעירייה, ארן לוקן, נאמר, "שוב מזכירים לנו עד כמה הנגיף יכול להיות מסוכן וכמה חשוב שנעמוד באמצעי הקפדניים המחמירים עוד זמן מה".

קורונה נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד