י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מבוקש על ידי האינטרפול"

איראן מציגה: זהו החשוד בפיצוץ בנתנז

הפיצוץ בכור הגרעיני בנתנז הפתיע את האיראנים. האצת תוכנית הגרעין נבלמה בכמה חודשים ומעל הכל - כבודם של הפרסים שהושפל עד עפר | ביממה האחרונה מפרסמת איראן את פרטי ותמונת האיש שלכאורה אחראי על פיצוץ הכור

איראן מציגה: זהו החשוד בפיצוץ בנתנז
החשוד צילום: הטלוויזיה האיראנית

רזא כרימי הוא האיש שלפי איראן אחראי לחבלה בכור הגרעיני בנתנז וכבר הספיק לברוח מהמדינה. ערוץ טלוויזיה באיראן פרסם היום (שבת) כי זוהה האיש שלכאורה אחראי לפיצוץ האחרון שאירע במתקן הגרעיני בנתנז.

עוד פרסמו, כי החשוד, רזא כרימי בן ה-43 עבד במתקן הגרעיני יחד עם מהנדסים נוספים, לטענת ערוץ הטלוויזיה, האיש נמלט מהמדינה טרם הפיצוץ. משרד הביטחון של איראן הודיע כי ינקטו צעדים משפטיים על מנת לעצור את החשוד ולהשיבו למדינה. אך לא מסר פרטים לגבי המקום אליו ברח האיש.

החשוד כפי שפורסם באיראן

על פי דיווחים במספר כלי תקשורת באיראן, האיש היה אחראי לפיצוץ והפסקת חשמל שהתקיימה לאחרונה במפעל הגרעיני הראשי בנתנז, כאשר באותו הזמן נערכו שיחות בבירת אוסטריה לנסות להציל את הסכם הגרעין במדינה עם מעצמות העולם.

איראן פרסמה את שמו של האיש עם תמונתו בכרטיס אדום שעליו נכתב "מבוקש על ידי האינטרפול". ישראל לא קיבלה אחריות רשמית לתקיפה, אך לא הטילה מגבלות צנזורה על הסיקור הרחב שלה על ידי כלי תקשורת שחלקם אמרו במפורש כי המוסד אחראי לכך. כך ציינה רשת אל ג'זירה. המתקפה במתקן הגרעין העיקרי באיראן הובילה להאפלה גדולה ופגעה במספר לא ידוע של צנטריפוגות.

בינתיים השיחות לגבי הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 בין איראן, סין, רוסיה, גרמניה, צרפת ובריטניה, יחד עם האיחוד האירופי נמשכות, השיחות מתקיימות בווינה כאשר גורמים שונים אמרו שיש התקדמות בין הצדדים.

איראן כור גרעיני פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד