ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על גג הבונדסטאג

כזה עוד לא היה: ראש מפלגת השלטון בגרמניה במפגש מיוחד עם רבה של ברלין

תיעוד מרגע לא שגרתי בגרמניה: על גג הבונדסטאג הגרמני, ערכו רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל וראש מפלגת השלטון בפרלמנט הגרמני, מפגש מיוחד בעיצומו של ב' באייר, בו מציינים בחב"ד את "לכתחילה אריבער"

כזה עוד לא היה: ראש מפלגת השלטון בגרמניה במפגש מיוחד עם רבה של ברלין
הפגישה על הגג צילום: הקהילה היהודית בברלין

רגע לא שגרתי התרחש כאשר ראש מפלגת השלטון בגרמניה אירח את רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל למפגש מיוחד.

בתאריך ב' באייר, ציינו בחסידות חב"ד את יום הולדתו של האדמו"ר המהר"ש, רבי שמואל מליובאוויטש, הרבי הרביעי של חסידות חב"ד. בחסידות נוהגים לציין את היום בהתוועדות חסידית.

בעיצומו של התאריך המיוחד הוזמן הרב טייכטל, שמנהל מערכת קשרים חמה ולבבית עם ראשי השלטון בברלין, על ידי ראש מפלגת השלטון CDU בפרלמנט הגרמני למפגש מיוחד על גג הבונדסטאג - בניין הפרלמנט הגרמני.

במהלך המפגש סיפר הרב טייכטל לראש מפלגת השלטון על חסידות חב"ד בכלל, ועל מהותו של היום, פועלו של הרבי המהר"ש והמושג אותו הטמיע "לכתחילה אריבער" בפרט, שהפך על ידי הרבי מליובאוויטש לאחד מאבני הייסוד של החסידות בדורנו.

וזה התרגום המלא של הפתגם כפי שאמר בשעתו האדמו"ר המהר"ש: "העולם אומר שכאשר אי אפשר ללכת מלמטה הולכים מלמעלה, ואני אומר שמלכתחילה מלמעלה".

השניים אף שוחחו על הפעילות הענפה של הרב טייכטל בכל רחבי גרמניה והרב סיפר לו הפעילות היהודית המגוונת ואת התחייה הבלתי פוסקת של הקהילה. בנוסף, הרב תיאר והרחיב על התקדמות בניית הקמפוס היהודי הענק שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו, קמפוס המוקם במרכז העיר ברלין וצפוי לכלול ישיבה, מוסדות לימוד לילדים, מקווה טהרה מהודר, בית התבשיל ועוד.

ראש מפלגת השלטון שהתרגש מאוד מהאירוע, חזר לרב על ההתחייבות להעמיק את הקשרים עם הקהילה היהודית במדינה ולעזור ככל הניתן להרחבת הפעילות.

נזכיר, כי רק לפני שבוע הוזמן הרב טייכטל לביקור רשמי בשגרירות אבו דאבי בגרמניה, שם הבטיחה השגרירה להעמיק את הקשרים עם הקהילה היהודית.

בנוסף, רק לפני מספר שבועות, במסגרת הביקורים שעורך הרב בלשכות בכירי הממשל הגרמני, קיבל הרב אישור מיוחד לעמוד ולנאום במקום בו הכריזו הנאצים ימ"ש על הפתרון הסופי, שם דיבר הרב על חג הפסח וקרא: "עם ישראל חי!".

ברלין חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד