י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי ההשתלטות הצבאית

חיזבאללה מתכנן להשתלט כלכלית על לבנון

לבנון על סף קריסה מוחלטת ובחזבאללה כבר נערכים להשתלט על המדינה גם מהפן הכלכלי - אחרי הצבאי | ארגון הטרור ינפיק כרטיסי מזון ייבא תרופות ויכין אספקת דלק מאיראן

 חיזבאללה מתכנן להשתלט כלכלית על לבנון
ההסתערות על השמן צילום: מתוך הסרטון

ארגון הטרור חזבאללה מתכונן לתרחיש של קריסה כוללת של לבנון באמצעות הנפקת כרטיסי מזון, ייבוא תרופות והכנת אספקת דלק שתגיע לידיו מאיראן, כך אמרו שלושה מקורות המעורים בדבר לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

מקורות במחנה פרו-חזבאללה ציינו כי בעת האחרונה האיצו ההכנות לתרחיש מהסוג הזה, בשל העובדה שבחודשים הקרובים ייתכן שהמדינה תפסיק לסבסד מוצרי צריכה בסיסיים.

עומרי חיים מ'כאן 11', דווח כי בעבר כבר פורסם כי הארגון מתכונן זה כמה חודשים לאפשרות שיידרש לסייע לאזרחים – בייחוד מהעדה השיעית – לקיים את עצמם בעת משבר מהסוג הזה.

מקור בציר התומך בחיזבאללה אמר ל'רויטרס' כי "כשנגיע למצב של חושך ורעב, אתם תראו את חזבאללה עובר לתכנית הגיבוי, הארגון יימלא את התפקיד שהמדינה לא תוכל לבצע".

לילה חטום, יועצת ראש ממשלת המעבר במדינה, התייחסה לתכנית החירום של חזבאללה ואמרה כי המדינה "לא במצב המאפשר לה לסרב לסיוע", ללא קשר לפוליטיקה, כך לדבריה. לא התקבלה תגובה רשמית של חזבאללה לדיווח. בחודשים האחרונים נרשם זינוק של מאות אחוזים במחירי המזון במדינה ותמונות של קטטות במרכולים הפכו שגרתיות.

כמו כן, בעימות מזוין שהתפתח השבוע במהלך חלוקת מנות מזון בעיר הסונית הצפונית טריפולי נהרג אדם אחד, שניים אחרים נפצעו.

בתוך כך מדווח רועי קייס, כי אתמול נערכה הפגנה מצומצמת מול משרד החוץ הלבנוני בביירות נגד איראן. עם קריאה לנתק את היחסים עם טהראן ולגירוש השגריר האיראני. "כן לגירוש שגריר הכיבוש האיראני", "פה זה לבנון. לא משטר האייתוללות", נכתב על השלטים.

חיזבאללה לבנון איראן משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד