ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
אין הרמטיות

ראש 'מגן ישראל': הנדבקים במוטציה ההודית לא היו מחוסנים

תומר לוטן, ראש 'מגן ישראל' משדר הבוקר אופטימיות זהירה ומבהיר "תמיד כשאנחנו הולכים להקלה גדולה זה בא עם רגשות מעורבים" | האדם שנדבק במוטציה ההודית לא היה מחוסן, וכך גם האנשים שנדבקו ממנו

ראש 'מגן ישראל': הנדבקים במוטציה ההודית לא היו מחוסנים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

מדינת ישראל ממשיכה לחזור לשגרה: הבוקר (א') הוסרה חובת עטית מסכות בשטח פתוח, והלימודים במערכת החינוך מתקיימים כרגיל, ללא קפסולות מיוחדות. בנושא זה ביקשו  לשוחח עם ראש מטה 'מגן לישראל' תומר לוטן. הוא התייחס לחששות במערכת הבריאות מההקלות הנרחבות, ואף עדכן בפרטים על שבעת המקרים של המוטציה ההודית שהתגלו בישראל.

תומר לוטן, ראש מטה 'מגן ישראל', התייחס הבוקר (ראשון) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103 למצב התחלואה בארץ. המסכות שהוסרו, המוטציה ההודית, ומערכת החינוך המנסה לחזור לשגרה ולהשלים פערים.

בדבריו הביע לוטן אופטימיות זהירה ואמר: "תמיד כשאנחנו הולכים להקלה גדולה זה בא עם רגשות מעורבים". הוא הסביר כי פתיחת מערכת החינוך ללא קפסולות, מעלה את החשש מפני התפרצות חוזרת, מהירה וקשה יותר.

"כשהמספרים מאוד נמוכים זה נותן לנו ביטחון שאפשר לעשות ולהצליח בזה, במיוחד כשמדובר על מספר שבועות שיישארו עד לסוף הלימודים. עין אחת ממשיכה להסתכל על מספרים ומנסה לזהות עליות כאלו ואחרות" הסביר לוטן, וציין כי החשש מפני הסרת המסכות בחוץ קטן, "החשש הוא חשש התנהגותי, המסר שעלול להיווצר ממנו".

עוד הוסיף ראש מגן ישראל בנוגע למוטציה ההודית: "נכון לסוף השבוע הזה 7 מקרים, כולם מקורם באדם אחד. מדובר באדם שהגיע מדרום הודו שם מצוי הווריאנט הזה ושם מתקיימת התפרצות מאוד משמעותית. אנחנו מפעילים באירוע צוות התפרצויות מיוחד".

מדובר בווריאנט יחסית חדש בספרות המדעית אז עוד לא יודעים עליו הרבה, "כנראה מאוד מדבק בדומה לווריאנט הבריטי" אמר לוטן על המוטציה ההודית.

עוד הוסיף: "אנחנו לא יודעים להגיד דבר באשר לעמידות שלו לחיסונים, ככל הנראה החיסונים ינצחו אותו אבל זה בבדיקה. החיסונים שלנו ככל שאנחנו יודעים מנצחים את הווריאנט".

לדברי לוטן האדם שנדבק במוטציה ההודית לא היה מחוסן, וכך גם האנשים שנדבקו ממנו. הוא הסביר כי הבדיקות שנעשות לפני ואחרי טיסות מעניקות ביטחון יחסי, אבל לא מוחלט: "יכול להיות אדם שלא פיתח את המחלה ובכל זאת תפס את הווריאנט והצליח לפתח אותו במרחק של כמה ימים לאחר הנחיתה. אין הרמטיות בנתב"ג, אין הרמטיות בחו"ל בכלל. גם אם תבדוק לפני ואחרי עדיין יתגלו אנשים שנושאים נגיף או ווריאנט".

קורונה מוטציה חיסונים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד