ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כך נעשה זאת נכון

הילדה מושכת תשומת לב שלילית, כיצד עוזרים לה להשתנות?

לא פעם אנו נתקלים בבעיות משמעת בנושא חינוך הילדים | כיצד להתמודד עם ילדה אשר דורשת את תשומת הלב בצורה שלילית וממקום לא טוב? ומהו הפתרון שיסייע לנו כאימהות לשנות מצבים כאלו אצל ילדינו? | שו"ת נפלא בנושא חינוך הילדים

הילדה מושכת תשומת לב שלילית, כיצד עוזרים לה להשתנות?
ילדה בגן צילום: unsplash

שו"ת נפלא בנושא חינוך הילדים עם בתיה וגשל - מנחה למודעות הורית, והפעם בשאלה נוספת בנושא "התנהגות לא רצויה אצל ילדים" כיצד נצליח לעזור לילדינו לשנות התנהגות מסוימת וכיצד ניתן את תשומת הלב מתוך מקום טוב יותר?

ב. שואלת: יש לי 4 ילדים ב"ה, הגדולה בגיל 5, לאחרונה היא לא מתנהגת כמו שצריך, מפריעה לכל האחים, לא עושה מה שאני מבקשת ממנה, גם בגן לא מתנהגת יפה.. הגננת אמרה לי להביא לה תשומת לב מיוחדת.. אז החלטתי להוציא אותה מהגן יותר מוקדם ולפטפט איתה ולשחק איתה, וזה לא עזר, אז אמרו לי ללכת לאיזשהו מקום רק אני והיא, עשיתי את זה, אך לא רואה שינוי, אשמח לקבל ממך עצה כי אני אובדת עצות.

בתיה עונה: התנהגות הילדה, מושכת במקרה דנן, תשומת לב מרובה, היא מקבלת תמורת התנהגותה שחרור מוקדם מהגן, זמן איכות ומשחק עם אמא ואפילו יציאות למקומות שרק היא עם אמא מטיילות.

כשהילדה משיגה את כל זה, למה שתפסיק בהתנהגותה?!

ברור שתמשיך ביתר שאת להתנהג כך, כי היא ילדה בריאה בנפשה וילדה חכמה, אז כמה שהיא תקבל מאמא זה רק יהיה בור ללא תחתית.

כי הנתינה כאן, היא לא נתינה שנובעת מיוזמתה ורצונה של אמא, אלא היא סוג של כיבוי שריפות והיענות להתנהגותה השלילית של הילדה ולכן היא תמשיך לחלוב את אותה תשומת לב בדרכים שאכן עובדים לה, כי נתינה שאינה נובעת מיוזמה של אמא היא סוג של נתינה שאינה משביעה כלל את הרעב לו הילדה צמאה, כי הילדה מרגישה שזו לא נתינת אמת.

ולכן, הפסיקי לתת ולהזין לה את הנתינות שהיא מקבלת בעקבות התנהגות זו.

עלייך להבין: שבדיקת הגבולות שלה (ההתנהגות השלילית) מאותתת על משהו אחר, על גבולות משמעת שילדתך מבקשת, היא בודקת כדי לראות עד כמה העולם המבוגר יציב וסמכותי בפניה כדי שתוכל להגיע לאותו רוגע פנימי ושלוו, ככל שלא מציבים לה את הגבולות היא לא תרגע.

והנתינה הנכונה צריכה להיות ממקום בוחר שלך, שאת רוצה להעניק לה, מתי שאת תרצי ותבחרי, ולא בכדי להשתיק התנהגות שלילית.

או אז הנתינה שלך תהיה נתינת אמת שהיא לא על תנאי, שרק אם התנהגת לא טוב או כן טוב, וזה מה שיגרום לה להתנהגות חיובית.

לסיכום: הפסיקי את המניע שגורם לה להמשיך בהתנהגותה השלילית שזה הפיצוי המתמיד.

ובמקביל תראי את היופי של הילדה ללא כל תנאי, לא משנה איך היא מתנהגת ובכל מקרה ובכל מצב היא אהובה ומקובלת.

ובטוח תראי שינוי, מצורף פתק של אמא שעשתה עבודה נפלאה בדיוק באותה התמודדות, לאחר שעבדנו על כך, ולאחר שבועיים קיבלה מהגננת המשלימה פתק, שלא מבין מה קרה לילדה, ושאלה את אמא באיזה טיפול הם טיפלו.

הפתק שקבלה האם מהגננת.

הרבה הצלחה וס"ד

חינוך ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד