ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הבחירות ברשות

תרחיש אימים: מאות אלפי פלסטינים יצעדו לירדן

תוצאות הבחירות לפרלמנט ולנשיאות, שצפויות להתקיים ברשות הפלסטינית, מעוררות דאגה בעולם הערבי - אך בפרט בירדן השכנה | בירדן מודאגים שעליית כוחו של חמאס בבחירות לפרלמנט עלולה לגרום לאחים המוסלמים להרים ראש | החשש הנוסף: פלסטינים מהגדה המערבית ינטשו לירדן במצב של אנרכיה

תרחיש אימים: מאות אלפי פלסטינים יצעדו לירדן
אבו מאזן ברמאללה צילום: פלאש 90

בכירים בירדן ובמצרים מביעים לאחרונה דאגה בשיחות סגורות מתוצאות הבחירות ברשות הפלסטינית שצפויות להתקיים בחודש הבא לפרלמנט, ובחודש יולי לנשיאות - ומהיום שאחריהן. באופן פומבי נשמעת תמיכה במהלך שמוביל ראש הרשות הפלסטינית, אך בשיחות פנימיות בכירים ירדנים מביעים חשש מעליית כוחו של ארגון חמאס.

בדומה למה שאירע בבחירות לפרלמנט ב-2006 אז עלה חמאס לשלטון בעזה , החשש שדבר דומה יקרה בגדה המערבית, מה שיביא לחוסר יציבות בשטחי הרשות ביום שאחרי הבחירות.

רועי קייס, מומחה לעולם הערבי ב'כאן 11', מדווח כי תרחיש האימים מבחינת הירדנים הוא מעבר של פלסטינים מהגדה המערבית לירדן במצב של אנרכיה. בצד הירדני מודאגים שעליית כוחו של חמאס בבחירות לפרלמנט עלולה לגרום לאחים המוסלמים להרים ראש אחרי שבשנים האחרונות כוחם הפוליטי נוטרל.

גם במצרים מתחת לפני השטח המנגינה די דומה. משטר א-סיסי שקיפד את ראשם של האחים המוסלמים בשנים האחרונות, מוטרד מהאפשרות של התחזקות חמאס בגדה המערבית על חשבון אבו מאזן ובכירים מצריים השמיעו לאחרונה אמירות ברוח "אין זה הזמן הנכון לבחירות".

נזכיר, שבינואר האחרון מיד אחרי פרסום צו הבחירות, ראש המודיעין המצרי וראש המודיעין הירדני הגיעו בבהילות לרמאללה כדי להיפגש עם אבו מאזן ולתאם עמדות לקראת הבחירות.

בחירות הרשות הפלסטינית ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד