י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצחצחים חרבות

כך מצפה השר מהליכוד לרשת את נתניהו

לאחר שבצלאל סמוטריץ' העלה את שמו של יו"ר הכנסת יריב לוין כמוצא מהמבוי הפוליטי הסתום | מדווח מיכאל שמש ב'כאן 11' כי שר אוצר ישראל כ"ץ טוען בשיחות סגורות כי הוא אמור להיות זה שמרכיב ממשלה במידה ונתניהו נכשל. "אני זה שאמור להוביל את הליכוד" 

כך מצפה השר מהליכוד לרשת את נתניהו
בנימין נתניהו וישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד בנימין נתניהו מצליח להחזיק בכוחות אחרונים את גוש הימין בשלמותו, מתחילה ההתפוררות מתוככי הליכוד עצמו. ובעוד שמו של יושב ראש הכנסת יריב לוין עלה כאופציה של חילוץ מדינת ישראל מהפלונטר הפוליטי. הערב (ראשון) מתברר כי שר האוצר ישראל כ"ץ סבור כי המלוכה בכלל שייכת לו. 

על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11' כ"ץ טוען בשיחות סגורות כי הוא אמור להיות זה שמרכיב ממשלה במידה ונתניהו נכשל. "אני זה שאמור להוביל את הליכוד" טוען כ"ץ.

כ"ץ מנסה למצב עצמו כיורשו של נתניהו לאור האמירה של יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לפני כשבועיים לעיתון משפחה "אם נתניהו כל כך חרד לגורל המחנה הלאומי. הוא מוזמן להציל את ארץ ישראל, לשים את יריב לוין כראש ממשלה מטעמו ולנהל את העניינים דרכו".

"בינתיים, ביבי ירוץ לנשיאות, ההליכים המשפטיים נגדו ייעצרו ותקום אחרי שנים ממשלת ימין מלאה עם בנט וסער, שתעבור בה פסקת התגברות מלאה, מבלי שנצטרך לתת לתומכי מחבלים לנהל לנו את החיים", הוסיף סמוטריץ'. כ"ץ מצדו רואה בעצמו ראוי יותר.

התבטאות זו מגיעה לאור המבוי הפוליטי הסתום, והאפשרות כי נתניהו לא יצליח להקים ממשלה בראשותו בעקבות ההתעקשות של בצלאל סמוטריץ' לא להסכים בשום אופן לתמיכה חיצונית של רע"מ הערבית. סירוב זה מוביל את נפתלי בנט למלכוד בו אפילו אם יסכים לממשלה עם נתניהו עדיין לא תהיה קואליציה, ובסיבוב הבא יקשה עליו להציג עצמו כאלטרנטיבה.

בינתיים בקרב בין סער ונתניהו מי ימצמץ ראשון, מתערב ישראל כ"ץ ומגלה על הסדקים מבית.

השר ישראל כץ מגיב לדיווח ומצהיר: "מדובר בשקר מוחלט. אני תומך ברה״מ בנימין נתניהו ולא עוסק בהחלפתו. רה״מ בנימין נתניהו נבחר לעמוד בראש הליכוד וכולנו תומכים במאמציו להקים ממשלת ימין חזקה ויציבה".

ישראל כץ בנימין נתניהו מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד