י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרבי ביקר בביתה

צפו: בת הפוסק, בת ה-102 תרמה סכום אדיר לסאטמר

במהלך ימי ביקורו בלייקווד, עלה הרבי מסאטמר לבית הגברת בלייער, בת ה-102, בתו של הפוסק הנודע הגר"י שטייף זצ"ל בכדי לקבל ממנה תרומה הגונה לטובת בניית אולם שמחות מוזל לרווחת בני הקהילה • צפו בתיעוד

צפו: בת הפוסק, בת ה-102 תרמה סכום אדיר לסאטמר
הרבי מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מסאטמר, השוהה בימים אלו בלייקווד, הגיע לביקור אצל הגברת אסתר שולמית בלייער שתחי', בת ה-102 בלעה"ר, אשת הגאון רבי אהרן בלייער זצ"ל, בתו של הפוסק הגדול הגאון רבי יונתן שטייף זצ"ל, שהיה דיין בבודפשט ומגדולי הפוסקים בארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה ומי ששימש כרב של 'קהל עדת יראים' וויען.

במהלך הביקור סיפרה הנדבנית, סיפור שהיה עם אביה אצל הרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל, שעמו הוא היה ברכבת, "זה היה בפסח, והרבי היה מאד חולה, אחד הילדים הלך עם אבא שלי הצדיק לרבי, ושאל אותו, האם מישהו היה אצל הרבי בליל הסדר, הרבי אמר שהיה, הגבאי אמר שלא היה, ואז הילד שאל את הרבי האם היה מישהו, אז הרבה אמר לילד מה שהרבי רואה הגבאי לא רואה". הסיפור העלה חיוך רחב על פניו של האדמו"ר מסאטמר ששמע את הסיפור.

בתיעוד נראית הקשישה הנדבנית מוציאה מתיקה פנקס צ'קים בכדי לתרום לבניית אולם שמחות מוזל, שישמש את קהילת סאטמר בלייקווד בעלות של רבע מיליון דולר.

הגב' בלייער זכתה לחמישה דורות, הכוללים למעלה מ-350 נכדים ונינים כ"י, סיפור חייה הוא סיפור של הישרדות, תקווה ואהבה.

לפני שנתיים סיפרה על אביה הגדול: "אבי הפך לדיין של בודפשט בהונגריה בשנת 1922. גרנו בדירה מקסימה ומרווחת בת שבעה חדרים. היה לנו נוח כלכלית, והיה לנו הרבה עזרה בבית מעובדות גויות, החדר המרכזי "הספרים שטוב", היה גדול מאוד עם מלא ספרים. היה שולחן ענק שיכול להכיל 24 אנשים. זה היה החדר שבו אבי שהה כל היום, ושם שיחקתי בפינה כילדה. הוא היה נפגש עם אנשים, נותן שיעורים, עונה לשאלות ומייעץ לכשרות, עוזר לאנשים המבקשים ייעוץ, מייעץ עם בעיות שלום בית ומנהל דיני תורה. אנשים כל הזמן באו והלכו בכל השעות, עד שהנאצים הגיעו והיינו חייבים לברוח ולעזוב הכל".

הרבי מסאטמר נדבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד