י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שנאה אובססיבית

36 אישומים נגד אנטישמי שירה לעבר בתים ועסקים של יהודים

כריסטופר קלר, בן 36 ממנורוויל שבארה"ב, מואשם כי לאורך כל התקופה האחרונה פעל בצורה אובססיבית לפגוע בקהילה היהודית בכל דרך אפשרית | מפרסומים מטרידים ברשתות החברתיות ועד ירי אל עבר עסקים ובתים יהודיים

36 אישומים נגד אנטישמי שירה לעבר בתים ועסקים של יהודים
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושב נורוויל, בלונג איילנד ארה"ב, שלטענת התובעים, מונע על ידי שנאה אנטישמית, מואשם כי ירה לעבר בתים ועסקים ו"הטריד את קורבנותיו דרך הרשתות החברתיות במסרים מטרידים ביותר" הואשם באישומים רבים של החזקת אקדח, הטרדה מחמירה ופשע שנאה, כך הודיעו גורמים רשמיים ביום שישי האחרון.

כריסטופר קלר, בן 36 ממנורוויל, ירה עם רובה ציד לעבר בתים ועסקים בנסנסנט, הולטסוויל ומדפורד, כשהוא מכוון ליהודים, כך אמר התובע המחוזי של מחוז סאפולק, טימותי סיני. "הוא הטריד אותם, הוא ירה ברובה לעבר מפעלים ולעבר בתי מגורים ברחבי המחוז. הוא השחית מכוניות ופרסם באינסטגרם הודעות מטרידות ביותר המיועדות לקורבנות אלה ולכן התייחסנו למקרה זה ברצינות כה רבה".

"איש לא נפצע מהירי", אמר סיני. התובע אמר כי קלר השחית חמש מכוניות בין יולי לנובמבר אשתקד וירה לעברן ברובה ציד.

קלר הועמד לדין ביום שישי בבית המשפט במחוז סאפוק על כתב אישום בן 36 סעיפים שהאשים אותו בהטרדה בנסיבות מחמירות, בפשעי שנאה, איום, עוולה פלילית, סכנה פזיזה והחזקת נשק, והתעללות כלפי חמישה קורבנות. אישומי פשע שנאה נוגעים לשני קורבנות. סיני אמר כי קלר צפוי לעונש אפשרי של עד שבע שנות מאסר אם יורשע.

סיני כינה את קלר "איום, הוא הטיל אימה על מספר אנשים בקהילה על סמך דתם". עובד של אחד העסקים שנפגעו מהירי, מסר לבלשים שחקרו את הירי והוונדליזם כי הוא קיבל הודעות מאיימות באנסטגרם הכוללות רטוריקה אנטישמית ודימויים המתארים את השואה, כך אמרו התובעים. עוד נטען, כי קלר שלח לקורבנות עצמם מפות עם כתובות של הקורבנות מסומנות, ותמונות של בני משפחותיהם.

מפקד משטרת מחוז סאפוק, ג'רלדין הארט, אמר בהצהרה כי הם "השקיע עבודה בלתי נלאית כדי לפתור את המקרה, במשך חודשים כריסטופר קלר פלט שנאה ויצר סיטואציות מסכנות חיים עבור אנשים שגרמו נזק ופחד מיותרים", אמר הארט.

קלר נעצר לראשונה ב-12 בפברואר בתלונה פלילית ושוחרר בערבות של 300,000 דולר במזומן שקבע שופט בית המשפט העליון ריצ'רד אמברו, כך על פי רישומי בית המשפט. המשטרה ביצעה חיפוש בביתו באותו יום ותפסה רובה סער, אקדח חצי אוטומטי, עם רובה נוסף, ותחמושת גדולה.

סנגורו של קלר, גלן עובדין, אמר כי ללקוחו "אין עבר פלילי, אלה הטענות כלפי הלקוח שלי, יתכן שיש אמת מסוימת לחלק מההאשמות" אמר עובדין. "יתכן ואין אמת באף אחת מההאשמות", עובדין אמר כי הוא "לא מוכן להיכנס לפרטי הטענות" וטען כי התובע מגזים עם ההאשמות.

אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד