י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'צעדת אל קודס' השנתית

ארגונים יהודיים במאמצים לאסור את הצעדה האנטישמית

בברלין, בירת גרמניה תתקיים בעוד כשבועיים, "צעדת אל קודס", אלא אם הרשויות יאסרו על מארגני הצעדה מראש לקיים אותה | ארגונים יהודיים פנו למועצה שתאסור על כך

ארגונים יהודיים במאמצים לאסור את הצעדה האנטישמית
מפגינים. אילוסטרציה צילום: unsplash

במשך שנים הצטרפו אלפי אנטישמים ל"צעדת אל קודס" השנתית בברלין, בירת גרמניה. בשנת 2020 בגלל הקורונה היא בוטלה, השנה היא אמורה להתקיים שוב, ב-8 במאי בשעה 14:30 ברובע שרלוטנבורג בברלין. על פי נתוני המשטרה, המארגנים מצפים ל-2,000 משתתפים.

המשטר האיראני יזם את 'יום אל-קודס' בשנת 1979 והא תמיד עסק ב"כיבוש ירושלים". במהלך אירועי 'אל קודס' שהתרחשו בברלין מאז 1996, המפגינים קראו קריאות אנטישמיות ונשבעו כי ישראל תושמד. מבחינת הרשויות הגרמניות, ארגון הטרור השיעי חיזבאללה עומד מאחורי 'צעדת אל קודס'. גרמניה כזכור הוציאה את החיזבאללה ב-30 באפריל 2020 מחוץ לחוק. לאחר שארצות הברית וישראל קראו לגרמניה במשך שנים רבות להוציא את ארגון הטרור מחוץ לחוק.

כעת, ארגונים יהודיים דורשים לאסור את קיום 'צעדת אל קודס'. המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, ונשיאה יוזף שוסטר מסרו כי הצעדה "מונעת מאנטישמיות ושנאה כלפי ישראל". הוא הצהיר כי המשתתפים מנצלים את חופש הביטוי של גרמניה להפצת שנאתם. צריך לסיים את הפעילויות הבלתי אנושיות הללו אחת ולתמיד. שוסטר אמר כי הקשר עם ארגון הטרור האסור חיזבאללה ברור מאליו.

האתר The Berlin Spectator מדווח, כי מספר רב של ארגונים יהודיים ולא יהודיים, פנה לרשויות המקומיות וביקש לאסור את הצעדה. "הם מייצגים את האינטרסים של הפלסטינים, הם מפיצים תיאוריות קונספירציה אנטישמיות ומפגינים נכונות לחימה נגד ישראל והמערב. השנאה האנטי-ציונית כלפי ישראל אמורה לגייס לכאן אנטישמים מכל הגוונים". כתבו הארגונים.

הם ביקשו מסנאטור (שר) הפנים של ברלין אנדראס גייזל, לאסור את הצעדה, גם משום שארגון הטרור שעומד מאחוריו, חיזבאללה, כבר הוצא מחוץ לחוק.

הסנאטור גייזל הגיב להם והבטיח כי הוא יבדוק את 'צעדת אל קודס'. לדבריו, "סעיף 8 לחוק היסוד של גרמניה, מבטיח את החופש להפגין. מצד שני, ברלין לא רוצה אירועי שנאה ותסיסה, נראה אילו אפשרויות יש לנו. עדיין לא התקבלה החלטה". אמר הסנטור גייזל שבשנת 2019 הצטרף למחאה נגדית ביום 'צעדת אל קודס'.

אל קודס אנטישמיות בגרמניה צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד