י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נסגר תוך 4 שעות

98% מהמורים בצרפת אומרים "לא" לאסטרה-זנקה

98% מהמורים בצרפת אומרים "לא" לאסטרה-זנקה: מרכז חיסונים המוני שהציע חיסונים למעל גיל 55 נאלץ להיסגר לאחר שרק 58 אנשים מתוך 3,000 נרשמו

98% מהמורים בצרפת אומרים "לא" לאסטרה-זנקה
קורונה בצרפת צילום: Unsplash

מורים בעיר ניס דחו באופן גורף את החיסון של אסטרה-זנקה לאחר שרק 58 מתוך כ-3,000 מורים נרשמו להתחסן. החיסונים הוצעו לציבור המורים במרכז חיסונים המוני בניס בסוף השבוע, עם 4,000 חיסונים זמינים לבני 55 ומעלה שעובדים במקצועות בסיכון גבוה, כלומר 3,000 מורים היו זכאים להשתתף.

אך המרכז נאלץ להיסגר לאחר ארבע שעות בלבד ביום שבת בגלל חוסר ביקוש עם 58 אנשים בלבד שנרשמו, המקום לא נפתח מחדש ביום ראשון, למרות שהיה אמור להיפתח.

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח, כי שיעור ההשתתפות בקרב מורים שהתחסנו היה רק ​​2 אחוזים, גורם רשמי בעיר האשים את היסוס החיסונים שנגרם עקב הפחדה סביב החיסון תוצרת בריטניה, החשש של הצרפתים מהחיסון מאד גדול, לאחר שדנמרק אסרה את החיסון אצלה במדינה, החשש כי החיסון מביא לקרישי דם.

אן פרקוביאק-ג'ייקובס, נציגת מחוז בעיר אמרה ש"אנשים פשוט הסתובבו וחזרו הביתה כשנודע להם שהם יקבלו את אסטרה-זנקה". הנשיא עמנואל מקרון תיאר בעבר את הנגיף של אסטרה-זנקה כ"לא יעיל" בקרב אנשים מבוגרים והגביל את השימוש בו לצעירים, לאחר שהנתונים הראו על קשר לקרישי דם נדירים מאוד בקרב צעירים, והגבילו אותו לאנשים מבוגרים במקום.

הנציגה פרקוביאק-ג'ייקובס אמרה כי הדבר מראה למעשה כי "לצרפתים אין אמון בחיסון מתוצרת בריטניה, למרות שרשויות הבריאות העולמיות והרגולטור האירופי עצמו אומרים כי היתרונות עולים בהרבה על הסיכונים". ה"דיילי מייל" מדווח, כי מרכז החיסונים בניס אמור להיפתח מחדש ביום שני ובמקום זאת יציע חיסונים של פייזר ומודרנה בתקווה לעורר עניין רב יותר.

ביום שבת דיווחה צרפת על עוד 35,000 מקרים חדשים, שהביאו את סך כל הנדבקים ל-5.2 מיליון, ועוד 189 מתים, מספר המתים מקורונה בצרפת עומד כעת על יותר מ-100,000.

כ-12 מיליון אנשים קיבלו עד כה לפחות מנה ראשונה של חיסון נגד נגיף הקורונה בצרפת, 18.4 אחוזים מהאוכלוסייה. וכ-4.5 מיליון אנשים, 6.6 אחוזים מאוכלוסיית צרפת, קיבלו מנה שנייה.

אסטרהזניקה חיסון לקורונה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד