י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך לבחירות מיוחדות?

ליברמן נגד יוזמת דרעי: "שבירת כללי המשחק"

יו"ר ישראל ביתנו ליברמן תוקף הבוקר את ההצעה שהעלה אמש השר דרעי בפני בנט לעריכת בחירות מיוחדות לראשות הממשלה במטרה למצוא פתרון לתסבוכת הפוליטית. "כן לשינוי שיטת הממשל, לא לשבירת כללי המשחק"

ליברמן נגד יוזמת דרעי: "שבירת כללי המשחק"
אריה דרעי ואביגדור ליברמן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מאז קיבל ראש הממשלה נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא חלפו להם ימים ארוכים שבהם נעשו גישושים, נערכו שיחות בין ראשי המפלגות, אך בפועל לא התקדמנו ולו במעט לעבר ממשלה מתפקדת. אמש (ראשון) הגיע הספין התורן מבית מדרשו של השר דרעי שהעלה לסדר היום את ההצעה לקיים בחירות ישירות מיוחדות לראשות הממשלה במטרה למצוא פתרון לפלונטר הפוליטי, אף שלא ברור כיצד תוקם ממשלה כשהרכב הנציגים בכנסת יישאר זהה.

לפי הדיווח אמש, ראש הממשלה נתניהו תומך בהצעה אותה הציג דרעי ליו"ר ימינה בנט בפגישתם, והוא מקווה שעם תמיכת בנט היזומה תוכל לצאת לפועל.

הבוקר מתייחס ליוזמת דרעי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ושולל את האופציה. "כן לשינוי שיטת הממשל, לא לשבירת כללי המשחק", כותב ליברמן.

לצורך עריכת בחירות ישירות נדרש שינוי בחוק היסוד, כפי שנעשה עבור הקמת ממשלת החילופים של נתניהו וגנץ. ליברמן מתייחס לכך וכותב: "רק לפני שנה נעשו שינוים בחוקי היסוד לטובת קיום ממשלת חילופים בין גנץ לנתניהו, אבל בשנייה שזה לא התאים לנתניהו דבר לא הפריע לו כדי לגרור את מדינת ישראל לסבב בחירות רביעי ומיותר".

לדברי יו"ר ישראל ביתנו: "עכשיו כשהלחץ של נתניהו הולך ומתעצם הוא שוב רוצה להשתמש באותה שיטה קלוקלת כדי להשאיר אותו ואת המפלגות החרדיות זמן נוסף בשלטון".

"שינוי חוקי יסוד כתכנית כבקשתך הוא צעד פסול ובמקרה כזה ישראל ביתנו תתנגד לו", כותב ליברמן ומסביר כי לדעתו, "שינוי השיטה צריך לבוא ממקום שקול ומתוך ראיה ארוכת טווח, לכן מיניתי את פרופ' יוסי שיין, מומחה למשטרים, לעמוד בראש צוות חשיבה שיגבש בצורה יסודית ומעמיקה אלטרנטיבות לשיטת הממשל והבחירות הקיימת, שיביאו להכרעה ברורה ביום הבחירות העתידי".

בחירות ישירות לראשות הממשלה אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד