י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברקע העימותים הקשים

מנהל הישיבה שהותקף ל'בחדרי': "התקיפה הייתה בגלל שאני יהודי"

יממה לאחר התקיפה בעירו, מנהל ישיבת 'שירת משה' ביפו שהותקף יחד עם ראש הישיבה, שוחח הבוקר עם 'בחדרי חרדים': "נתנו לנו מכות, אגרופים ובעיטות" | מאות הפגינו אתמול כאות הזדהות - אך מהר מאוד האירוע התפתח לעימות, כאשר גם מפגינים ערבים הגיעו למקום

מנהל הישיבה שהותקף ל'בחדרי': "התקיפה הייתה בגלל שאני יהודי"
תקיפת הרב מאלי ביפו צילום: באדיבות המצלם

ברקע המהומות וההפגנות אתמול בלילה, הבוקר (שני) התייחס משה שנדנוביץ׳ מנהל ישיבת 'שירת משה' ביפו, שהותקף אתמול יחד עם הרב אליהו מאלי בדרכו לרכוש דירה, לתקיפה.

"התקיפה הייתה על רקע זה שאני יהודי. לא עשינו שום פרובוקציה", טען מנהל הישיבה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ותיאר את האירוע, "נתנו לנו מכות סטירות מכות אגרופים. לא סימפטי בכלל".

כאמור אתמול התקיימה הפגנת תמיכה ברב ומנהל הישיבה במקום התקיפה, כאשר כמה מאות מהגרעין התורני בעיר הגיעו לתמוך ולמחאות. אך לאחר כמה שעות, הגיעו למקום צעירים ערבים, שהחלו לקלל ולאיים את המפגינים.

במהלך העימותים, עצרו שוטרי תחנת יפו שלושה תושבי יפו בחשד להפרות סדר ברחוב הבעש"ט בעיר, במהלכן הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה הנמצאים במקום לשמירה על הסדר הציבורי.

"נעשה הכל בעזרת ה' כדי להיאבק בכל הכוח בכל סוג אלימות לכל אחד", אמר אחד הנואמים בהפגנת התמיכה ברב מאלי והמשיך, "כדי לאפשר לאנשים פה לחיות כמו שצריך ולהמשיך לשגשג ולפרוח ולגדל ילדים".

נזכיר כי מוקדם יותר היום, ראש ישיבת 'שירת משה' ביפו, הרב אליהו מאלי, ומנהל הישיבה משה שנדוביץ׳ הותקפו כאשר הלכו לרכוש דירה ביפו לשימוש הישיבה. סביב השניים התקהלה צעירים ערבים, אשר החלו להכות ולבעוט בהם.

בנוסף, בכירת 'ימינה' איילת שקד הגיעה לבקר את הרב ולחזקו. לאחר הפגישה צייצה:‏ "סיימתי ביקור אצל הרב מאלי בישיבה ביפו. לצערי המקרה אתמול הוא לא יוצא דופן ותקיפות מסוג זה מתרחשות לא פעם.

"מדובר בתקיפות לאומניות ויש לנהוג ביד קשה במבצעי הפשעים. מי שחושב שהתקיפה אתמול תדכא את אנשי הישיבה כנראה לא מכיר את הנפשות הפועלות, הישיבה תמשיך לצמוח ללא פחד וללא מורא", הוסיפה.

יפו תקיפה עימותים פשע לאומני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד