י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקיץ חוזר ואיתו הנחשים

ברחבת בית הכנסת: נחש צפע הכיש את המתפלל

גבר בן 63 נסע הבוקר לבית הכנסת, החנה את רכבו ובעת שיצא והניח את רגל שמאל על הכביש, הרגיש נשיכה חזקה בקרסול. הוא הספיק לראות את הנחש מתרחק וזיהה אותו כנחש צפע | כך תנהגו במקרה הכשה ל"ע

ברחבת בית הכנסת: נחש צפע הכיש את המתפלל
צפע מצוי צילום: החברה להגנת הטבע

מנזקי גל החום: גבר, בן 63, תושב אחד מיישובי חבל מודיעין, הובא הבוקר (שני) למוקד טרם-רפואה דחופה, לאחר שהוכש על ידי נחש צפע. מצבו יוצב והוא הועבר לבית החולים להמשך טיפול.

טל פלג, הפארמדיק סיפר כי: "הגבר נסע הבוקר לבית הכנסת, החנה את רכבו ובעת שיצא והניח את רגל שמאל על הכביש, הרגיש נשיכה חזקה בקרסול. הוא הספיק לראות את הנחש מתרחק וזיהה אותו כנחש צפע". הגבר הזעיק למקום את אשתו והיא פינתה אותו במהירות למוקד טרם-רפואה דחופה במודיעין. "המדדים שלו היו תקינים, והוא היה בהכרה מלאה אך כאוב", ציין פלג.

ד"ר עותמן קראמה, רופא המוקד, סיפר כי לאחר שקיבל משככי כאבים ונוזלים לייצור ראשוני הועבר לבית החולים תל השומר להמשך טיפול ולקבלת נסיוב נגד ארס הנחש.

לדבריו, בימים חמים נחשים פעילים גם בשעות היום. "במקרה של הכשת נחש חשוב מאוד למנוע הדרדרות והחמרה של פצע ההכשה. לשם כך אין להניח חוסם עורקים, לא לנסות למצוץ את הארס ולא לחתוך את האיזור ההכשה בניסיון להוציא את הארס. כמו כן אין לקרר את מקום ההכשה. הפעולה היחידה היא להפשיט את הביגוד מאיזור ההכשה ולהבהיל את האדם מהר ככל האפשר לטיפול רפואי" הדגיש.

בית כנסת גל חום נחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד