י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
במצב קריטי

ביידן מזהיר את פוטין: אם נבלני ימות יהיו השלכות

על רקע שביתת הרעב של אלכסיי נבלני מתנגד לפוטין שכמעט חוסל בעבר, מזהירים רופאים כי מנהיג האופוזיציה הרוסי 'יכול למות בכל רגע', הנשיא ביידן הודיע שאם זה יקרה "יהיו השלכות לכך"

ביידן מזהיר את פוטין: אם נבלני ימות יהיו השלכות
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיהיו השלכות אם המבקר החריף ביותר שלו אלכסיי נבלני ימות בכלא לאחר שרופאים הזהירו שמצבו הבריאותי רע מאד בשל שביתת הרעב במחאה כי לא ניתן לו טיפול רפואי.

היועץ לביטחון לאומי אמריקני ג'ייק סאליבן אמר אמש (ראשון), כי ביידן שוקל מגוון תגובות אם נבלני ימות, וכי במוסקבה מודעים לאיום. בינתיים מנהיגי האיחוד האירופי אמרו כי הסנקציות שהוטלו על רוסיה מוקדם יותר השנה עלולות להתרחב, אם נבלני ימות, היום תתקיים פסגה של האיחוד האירופי שתדון בנושא.

רופא הפועל מטעם משפחתו של נבלני, אמר כי תוצאות הבדיקה שהתקבלו מהכלא בה מוחזק נבלני, מראות רמות מסוכנות של אשלגן בדמו יחד עם סימני אי ספיקת כליות, "המטופל שלנו יכול למות בכל רגע" הזהיר הרופא. נבנלי בן 44 שובת רעב מאז 31 במרץ מכיוון שלדבריו סוהרי הכלא מסרבים לאפשר לו טיפול הולם בגלל כאבים חריפים בגבו וחוסר תחושה ברגליו. מנגד הרוסים מתעקשים כי הוא מקבל טיפול הולם.

ב-15 במרץ נבלני העלה את הפוסט הראשון שלו בחשבון האינסטגרם שלו שמנוהל על ידי חברים, הפוסט התייחס לתנאיו מבית הכלא, והשווה את התנאים ל'מחנה ריכוז' לצד תמונה שלו עם ראש מגולח.

אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד