ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שובר שתיקה

סער מתנגד לשינוי שיטת הבחירות: "עמדתנו לא השתנתה"

בישיבת סיעת תקווה חדשה הבהיר היו"ר גדעון סער כי מפלגתו מתנגדת לשינוי שיטת הבחירות תוך כדי התסבוכת הפוליטית ולקיומן של בחירות ישירות לראשות הממשלה

סער מתנגד לשינוי שיטת הבחירות: "עמדתנו לא השתנתה"
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שובר שתיקה של כמה ימים בהם העלו אפשרויות כי יצטרף לממשלה שמא מיידית, או לאחר קיום בחירות ישירות לראשות הממשלה, ומודיע כי יתנגד לשינוי שיטת הבחירות תוך כדי התסבוכת הפוליטית.

"עמדתנו לא השתנתה", הבהיר גדעון סער בדבריו, "בראיית תקווה חדשה יש שתי תחלופות להקמת ממשלה, האפשרות הראשונה היא ממשלה ימין בראשות מועמד אחר", לדבריו, "זו ממשלה שאפשר להקים בקלות ובמהירות".

"האפשרות השנייה", לפי סער, "היא הקמת ממשלת אחדות פריטטית שיאפשרו לנו, לתקווה חדשה לעמוד על הערכים ועל העמדות של השקפת העולם שלנו". סער טען כי ״שתיהן עדיפות על בחירות חמישיות בין אם יהיו אלו בחירות ישירות לראשות הממשלה או בחירות כליליות לכנסת".

סער הצהיר כי הוא מתנגד לשינוי שיטת הבחירות: "זה לא הזמן לקחת את ישראל לבחירות חמישיות, לא נכון לשנות את שיטת הממשלה באמצע הליך פרלמנטרי, הדבר דומה לשנות כללי משחק תוך כדי משחק".

סער ציטט את התנגדות יו"ר האופוזיציה בעבר בנימין נתניהו במקרה דומה, שאז אמר נתניהו כי: "שיטת ממשלה אינה זוג גרביים שמחליפים כל יום. דומה הדבר למכונית שנוסעת בכיוון הלא נכון ובמקום להחליף את כיוון הנסיעה מחליפים את דגם המכונית. מה שדרוש היום הוא שינוי הנהגת המדינה", דברי נתניהו אז.

גדעון סער בחירות ישירות לראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד