י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משאיר את הכל פתוח

מנסור עבאס: "נשקול את חוק בחירה ישירה"

הנושא שהעסיק את כלל ראשי הסיעות בהצהרותיהם בפתח ישיבת הסיעות הוא חוק הבחירה הישירה. ובעוד עבאס השאיר את כל האופציות פתוחות, לפיד טען כי זה לא בחירות אישיות, זה בחירות חמישיות. במר"צ טען ניצן הורביץ כי הם יתנגדו ל'שטיקים והטריקים'

מנסור עבאס: "נשקול את חוק בחירה ישירה"
מנסור עבאס צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמו שאר ראשי המפלגות גם מנסור עבאס יושב ראש מפלגת רע"מ מסר היום (שני) הצהרה לתקשורת לפני ישיבת הסיעה. בצד מזנון הכנסת כשמאחוריו דגלי ישראל הבהיר עבאס את דעת מפלגתו בשלל הנושאים העומדים על הפרק.

דבריו של עבאס מעניינים במיוחד לאור כך שהצליח למצב עצמו כאיש המפתח. ואכן בפתח דבריו אמר: "מאז תחילת מערכת הבחירות ועד לרגע זה הצליחה רע"מ להשיג את היעד שהיא הציבה לעצמה להיות במרכז המפה הפוליטית בישראל".

עוד הוסיף: "חלק גדול מהמפלגות בישראל כבר מקבל את רע״ם וחלקים קטנים וחשוכים לא מקבלים. בנאומי בנצרת הדגשתי את הצורך בשותפות אזרחית והבעתי סלידה מכך סוג של אלימות. לאחרונה אנחנו מותקפים שאנחנו תומכי טרור, אנחנו סולדים מהשיח הזה. אנחנו לא רוצים להיות צד בשיח פופוליסטי כזה".

"חלק קטן ושולי עדיין נמצא באזורים חשוכים של לפסול את האחר" אמר עבאס ביחס לקו התקיף אותו מוביל נגדו בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית נגדו "מנסים להכתים אותנו כתומכי טרור. אנו בזים לשיח הזה". 

בנוסף עבאס לא שלל תמיכה בחוק בחירה ישירה ואמר: "אנחנו בוחנים את החוק ואת השלכותיו ועמדתנו תקבע לפי טובת החברה הערבית וטובת רע״מ״.

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הביע מצדו התנגדות נגד החוק: "שמעתי אתמול את ההצעה של נתניהו ודרעי ללכת עכשיו לבחירות ישירות לראשות הממשלה. בואו נקרא לזה בשם האמיתי: זה לא בחירות אישיות, זה בחירות חמישיות. במקום ממשלת אחדות ישראלית, עוד בחירות".

"לא צריך עוד בחירות. היו בחירות. הן נגמרו בזה שבפעם הרביעית לנתניהו אין ממשלה. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, נבקש מהנשיא את המנדט, כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית. ממשלת אחדות ישראלית תשים סוף לקטסטרופה הזאת. נעביר הגבלת קדנציות לראש הממשלה. נוודא שאנשים עם כתבי אישום והרשעות פליליות לא ינהלו את המדינה" תקף לפיד וסיכם: "מדינת ישראל זקוקה לאחדות. זקוקה לממשלה מתפקדת. צריכה לראות שהמנהיגים שלה יודעים לעבוד יחד. בעוד שלושה שבועות יכולה להיות פה ממשלת אחדות ישראלית. זה עדיף בהרבה על בחירות חמישיות".

גם בישיבת הסיעה של מר"צ הובעה התנגדות חריפה נגד החוק לבחירה ישירה יושב ראש המפלגה ניצן הורוביץ הצהיר: "אני קורא לנשיא לתת את המנדט ללפיד אחרי שנתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה", בנוסף הבהירו הורביץ וחברת הכנסת תמר זנדברג כי החוק לבחירה ישירה כמו שאר השטיקים והטריקים ייתקלו בהתנגדות שלהם לסייע לנאשם.

במפלגת העבודה בחרה יושב ראש המפלגה לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו מבלי להתייחס כמעט לנושאים הפוליטיים הבוערים של הכנסת, במקום נושאים אלו היא התייחסה לנכי צה"ל ולפשיעה ברחוב הערבי. "נתניהו הפך לסכנה אסטרטגית מוחשית לישראל", הבהירה מיכאלי.

 

מפלגת רע"מ מנסור עבאס בחירה ישירה יאיר לפיד ניצן הורביץ מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד