י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מתחברים ללפיד

דרעי: הבחירות החמישיות יהיו הכנה לשישיות

בפתח ישיבת סיעתו התייחס דרעי להצעה ליציאה לבחירות ישירות מיוחדות וטען כי לדעתו העם יאמר את דברו וכך נצא מהתסבוכת הפוליטית. דרעי הבהיר כי הוא לא רואה מצב שש"ס תשב תחת לפיד

דרעי: הבחירות החמישיות יהיו הכנה לשישיות
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהעלה אמש את ההצעה בפני בנט להליכה לבחירות ישירות מיוחדות לממשלה בעקבות התסבוכת הפוליטית הממושכת, דיבר היום יו"ר ש"ס אריה דרעי בפתח ישיבת סיעתו והתייחס להצעתו. 

"היום הגישו חברי הכנסת שלנו הצעת חוק בחירה ישירה לראשות הממשלה כהוראת שעה", פתח דרעי. "אני רוצה להבהיר כמה דברים: ההצעה הזאת לא משנה את המשטר או את הכללים אלא נותנת פתרון למבוי סתום שישראל נקלעה אליו".

דרעי התייחס לתסבוכת הפוליטית ואמר כי לדעתו בחירות ישירות הן הפתרון כעת: "לא היה מצב של שבר כזה פוליטי, חברתי שבו הלכנו ארבע פעמים לבחירות, עשינו מאמצים גדולים מאד ואין ממשלה בישראל ואנחנו לקראת בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה ויהיו הכנה לבחירות שישיות. במצב שנוצר, ולמרות שהימין קיבל 65 מנדטים, לא מצליחים להקים ממשלה ויש דיבורים על ממשלה חלופית אחרת שנראית לי הזויה, כותרות יפות של שינוי ואיחוד, אבל הכותרת היחידה היא שזו ממשלת רק לא ביבי ומי יודע כמה נזקים היא תביא. העם שהוא הריבון בישראל, מעל כולם, שיגיד את דברו בצורה ברורה ויגיד מי הוא רוצה בתור ראש ממשלה".

דרעי הדגיש כי לדעתו אם החוק יעבור וישראל תצא לבחירות מיוחדות, "מאמין שהציבור יאמר את דברו. אנחנו עקביים ונתמוך בנתניהו. לאחר מכן יהיה קל להקים ממשלה, לא משנה מי ייבחר. לא מכיר פתרון אחר וניסיתי בכל הדרכים שאפשר. אני לא מזלזל בטענות נגד החוק, אני שומע אותן אבל אנחנו במצב לא פשוט ומחפשים פתרונות לא פשוטים. זה הדבר הכי דמוקרטי שיכול להיות".

דרעי נשאל האם ש"ס תשב בממשלה בראשות לפיד אם הוא ינצח בבחירות ישירות, והגיב: "קשה לי לראות אותנו מתחברים לדבר כזה".

בחירות ישירות לראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד