י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצדק בדרך

מנהיגי כת 'לב טהור' האכזריים מואשמים בעבירות קשות בקטינים

משפטם של חמשת מנהיגי לב טהור מתקדם בשלב נוסף לפני ההרשעה וגזר הדין שעתידים להינתן כבר בקרוב | כתב אישום חמור ביותר הוגש נגד הכנופיה האכזרית שלא בחלה בשום אמצעי בכדי להשיג את מטרותיה, גם במחיר של חילול שבת, חטיפת ילדים, נישואי קטינים בכפייה ועוד

מנהיגי כת 'לב טהור' האכזריים מואשמים בעבירות קשות בקטינים
שלושה ממנהיגי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, שחיה כיום בגואטמלה, העצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם, מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בהשתתפות בתכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם כן.

אודרי שטראוס, פרקליטת ארצות הברית במחוז דרום ניו יורק, וכן וויליאם סוויני ג'וניור, עוזר המנהל הממונה על משרד הלשכה הפדרלית לחקירה בניו יורק (FBI), הודיעו על אישומים חדשים נגד נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם.

כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שנתיים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה. הם חטפו שני ילדים, הלבישו אותם בבגדים של מקומיים (ספיידרמן וסופרמן), גם הגברים החרדים/חסידיים לכאורה, החליפו גם את מלבושיהם כגויים גמורים, ובעצם יום השבת חטפו את הילדים ועלו על טיסה למקסיקו, שם הם נתפסו על ידי ה-FBI.

אתמול הודיע משרד המשפטים האמריקאי, כי חברי הכנופיה עומדים לדין בגין אישומים חמורים, מפאת כבוד הגולשים, 'בחדרי חרדים' לא מפרט את חומרת המעשים והאישומים.

רק נציין בכלליות כי חלק מהאישומים הם מכות, התעללות, הרעבה, בידוד, אלימות קשה, ה-FBI דיווח לשופטים, כי במהלך תקופה זו ביקשה הנהגת 'לב טהור' מקלט לכלל קהילת 'לב טהור' ברפובליקה האיסלאמית של איראן.

עוזר מנהל ה-FBI, וויליאם סוויני ג'וניור, הצהיר לאחר פרסום האישומים: "גבולות בינלאומיים לא ימנעו מהאף-בי-איי לרדוף אחר צדק ולאכוף הפרות של חוקינו, במיוחד כאשר זה ממוקד נגד ילדים. ההתנהגות (של הנאשמים) בכתב האישום כיום מקוממת, ואין שום הצדקה לכך. אנו מודים על שיתוף הפעולה המצוין של שותפינו במקסיקו ובגואטמלה שעזרו לנו לתפוס את מנהיגי לב טהור על התנהגותם, הגנה על ילדים חפים מפשע צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל חברה, אם ידוע לכם על ילדים במצוקה, אנא צרו קשר עם ה-FBI".

יצוין כי לפי חומרת המעשים והאישומים, גזר הדין שיינתן בחודשים הקרובים עשוי לנוע בין 10 ל-30 שנות מאסר לחמשת חברי הכנופיה, אשר עצורים עד תום ההליכים.

נחמן הלברנץ קהילת לב טהור חטיפת ילדים מאיר רוזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד