י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאוחר מדי"

רצח שרה חלימי • הנשיא מבקש להחמיר את החוק

לאחר החלטה שערורייתית של בית המשפט העליון בצרפת שלא להעמיד לדין את רוצחה של שרה חלימי הי"ד, נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקש לשנות את החוק הצרפתי

רצח שרה חלימי • הנשיא מבקש להחמיר את החוק
עמנואל מקרון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא צרפת עמנואל מקרון, מותח ביקורת על החלטת בית המשפט העליון לפטור את המחבל המתועב קובילי טראורה מלעמוד לדין, מחמת אי שפיות שנגרמה מסמים, לאחר שרצח את שכנתו היהודייה שרה חלימי הי"ד בשנת 2017, כאשר דקר אותה בשנתה והשליך אותה מחלון ביתה, תוך שהוא צועק 'אללה ואכבר'.

קבוצות יהודיות בעולם הגיבו בזעם להחלטת בית המשפט העליון שפורסמה ביום רביעי שעבר ושוועתם מסתבר הגיעה לאוזנו של נשיא צרפת עמנואל מקרון שאמר כי "לקיחת סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה, לדעתי, להסיר את האחריות הפלילית", והוסיף בראיון ל'לה פיגארו', "הייתי רוצה ששר המשפטים יציג שינוי בחוק בהקדם האפשרי".

"זה לא תפקידי להגיב על החלטת בית משפט", אמר מקרון ל'לה פיגארו', "אבל אני רוצה להבטיח למשפחה, קרובי המשפחה של הקורבן וכל אזרחי צרפת היהודים שחיכו למשפט, את תמיכתי החמה ונחישותה של הרפובליקה להגן עליהם".

קבוצות יהודיות אמרו לאחר פסיקת בית המשפט, כי ההחלטה השערורייתית הפכה את היהודים לפחות בטוחים בצרפת, בעוד שעורכי הדין המייצגים את משפחתה של חלימי אמרו כי בכוונתם להפנות את המקרה לבית הדין האירופי לזכויות אדם.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, התייחס לדבריו של הנשיא מקרון ואמר: "דבריו של הנשיא עמנואל מקרון חשובים, אבל מגיעים מאוחר מדי. מדובר בהחלטה לא מוסרית ובפסיקה מסוכנת שתשאיר כתם על מערכת המשפט הצרפתית. החוק ככל הנראה ישונה, אך זה לא יהיה רטרואקטיבי והרוצח של שרה חלימי יהיה במוקדם ובמאוחר חופשי".

עוד הוסיף חביב: "רק מפני שהרוצח האנטישמי והברברי לקח לפני הרצח נשיפה של קנאביס, קבעו כי הוא אינו אחראי למעשיו ובכך נתנו בעקיפין רישיון להרוג. החלטת בית המשפט מקוממת מכיוון שבמקום להחמיר בעונשו של הרוצח בשל העובדה כי עישן סמים לפני הרצח, התבססו על העובדה הזאת כדי לתת לו לחמוק מהעונש".

בעקבות החלטת בית המשפט, הארגונים היהודים בצרפת מתכננים הפגנה ביום ראשון הקרוב. "אנחנו קוראים לכל האזרחים שהאמת והמאבק באנטישמיות חשובים להם לבוא ולהביע את תדהמתם בעקבות ההחלטה שמקדמת את החוק מבלי לעשות צדק". נכתב על ידי מארגני ההפגנה.

שרה חלימי עמנואל מקרון מאיר חביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד