ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הכתובת הלא נכונה

התאסלם וניסה לרצוח יהודים: מכר מוסלמי דיווח

גבר בריטי שהתאסלם פנה אל מכר מוסלמי בבקשה לעזרה ב"ביצוע מעשי זוועה נגד יהודים" | המכר לא היסס והלשין לרשויות שמיהרו לחוש למקום ולעצור את האיש

התאסלם וניסה לרצוח יהודים: מכר מוסלמי דיווח
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

בריטי שהתאסלם, בקורנוול בריטניה איים לירות בקבוצות יהודיות, הצעיר שהתאסלם איים "לבצע מעשי זוועה נגד העם היהודי" לפני שנעצר על ידי שוטרים חמושים בביתו בקורנוול, כך על פי בית המשפט המחוזי.

אדם מארק בורגווין, בן 31, יצר קשר עם גבר מוסלמי אחר בניסיון לגרום לו לעזור לו, אך מהר מאוד נאמר לו שזו לא דרכה של הדת המוסלמית. בורגווין, מהלסטון קורנוויל, התייצב בבית המשפט אתמול (שני) באשמת שליחת הודעת מאיימות לרצח.

בפתח הדיון, תיאר התובע בריאן פיצ'רברט כיצד בפברואר השנה קיבל גבר מוסלמי הודעה בפייסבוק מבורגווין שאמר שהוא "רוצה לעשות משהו בשם אללה". בורגווין בהודעות ושיחת הטלפון שלאחר מכן אמר לאיש כי בכוונתו להרוג יהודים, וכי הוא זקוק לאקדח, והוסיף כי הוא יודע היכן ניתן למצוא אנשים יהודים.

לאחר שהאיש מעבר לקו סירב לתת לו עזרה בנושא תכנון הרצח, ואמר לו כי "זאת איננה דרכו של האיסלאם", אמר בורגווין לאיש "תתבייש לך, כשאתה רוצה לעזור תודיע לי". האיש, שהיה מודאג ממצבו הנפשי של בורגונה, ניסה לשוחח איתו, אך כאשר בורגונה אמר שהוא אינו זקוק לו מכיוון שכבר יש לו אקדח, האיש המוסלמי מעבר לקו הטלפון הזמין משטרה. כך פורסם בתקשורת המקומית.

בעקבות הדיווח, שוטרים חמושים הגיעו לדירתו של האיש, הוא אמר לשוטרים כי הוא רוצה לפגוע בהם, ונראה היה כי הוא מנסה להביא סכין מהמטבח. בורגווין, שיש לו רשימה ארוכה של הרשעות פליליות, צעק משהו על פיצוץ לעבר השוטרים, אך השוטרים הצליחו להכניע אותו דרך חלון פתוח עם אקדח טייזר.

עורך דינו אמר בדיון כי "מרשי סובל מבעיות נפשיות קשות והיה במצוקה ניכרת בזמן הפשע הזה". הוא קיבל עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל, וארבע שנים על תנאי.

ניסיון רצח בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד