ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מרוקו, מנצ'סטר ושערי חסד

המרביץ תורה: הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל

הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל שהקים עולה של תורה במרוקו, מנצ'סטר ובעשור האחרון בשערי חסד הלך לעולמו בשיבה טובה ובשם טוב לאחר מחלה קשה והוא בן 91 בפטירתו 

המרביץ תורה: הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל
הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשכונת שערי חסד בירושלים הלך לעולמו הגאון רבי חיים ליפא זאב הלוי רבינוביץ זצ"ל מקים עולה של תורה במנצ'סטר שבאנגליה וראש כולל 'אנשי שם' בשכונת שערי חסד בירושלים שהשיב את נשמתו ליוצרה לאחר מחלה קשה שהתגלה בראשו מיד לאחר חג הסוכות האחרון והוא בן 91 בפטירתו.

המנוח זצ"ל בנו של הגאון המפורסם רבי גדליה הלוי רבינוביץ זצ"ל מבני ברק, נודע תלמיד חכם עצום שידע ש"ס, פוסקים בעל פה, היה מחנך שעיצב את דמותם הרוחנית של תלמידיו.

כבר מגיל צעיר מאוד, עוד קודם נישואיו שלחו מורו ורבו הגאון רבי משה שניידר זצ"ל ראש הישיבה בלונדון לפתוח ישיבה בעיר טנג'יר שבמרוקו ורבים מהציבור החרדי במרוקו שכיום מתגוררים בארץ נחשבים כתלמידיו המובהקים. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו ע"ה בתו של הגאון רבי אליהו קושלבסקי זצ"ל רבה של באר שבע. לאחר נישואיו התגורר במנצ'סטר שבאנגליה שם פתח ישיבה קטנה לילדים שאחרת היו הולכים ללמוד בבתי ספר לא יהודים והוא חינכם על טהרת הקודש ומשם המשיכו לישיבות קדושות. בין תלמידיו הגדולים הגאון רבי ארן רייך ראש ישיבה בניו גרז'י וחתנו של הגר"ש קוטלר זצ"ל.

כמו כן שימש כרב בית הכנסת במנצ'סטר. מכריו מספרים כי כל חיותו ושמחתו היו למסור שיעורים לתלמידים והוא היה אומר את השיעורים בכל החיות וכל הברען. 

חיבר את הספרים 'אלף למטה', ו'אלפי זהב'. 

לאחר שהתאלמן מרעייתו ע"ה נישא בזיווג שני לרעייתו שתחי', ולפני כ -15 שנה עלה לארץ הקודש והתיישב בשכונת שערי חסד בירושלים שם פתח כולל 'אנשי שם' והמשיך להרביץ תורה ויראה. 

זכה והותיר אחריו משפחה ענפה תשעה ילדים, וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו.

מסע הלוויה היום בצהריים בשעה 14:00 מבית המדרש הגר"א בשכונת שערי חסד בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

שערי חסד הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד