י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הסלמה חמורה"

רוסיה ריכזה 150 אלף חיילים על גבול אוקראינה

"רוסיה ריכזה 150 אלף חיילים על גבולות אוקראינה ובחצי האי קרים; החשש להסלמה מתעצם" | הנשיא פוטין יישא נאום בוועידה הווירטואלית שמכנס נשיא ארה"ב ביום חמישי הקרוב בנושא משבר האקלים.

רוסיה ריכזה 150 אלף חיילים על גבול אוקראינה
הנשיא פוטין צילום: עמוס בן גרשון פלאש90

שר החוץ האירופי ג'וזף בורל אמר אתמול כי ממידע שמסר לו שר החוץ של אוקראינה, עולה כי רוסיה ריכזה עד כה כח עצום של כ־150 אלף חיילים על גבולות אוקראינה ובחצי האי קרים, כמו גם כלי שיט התקפיים, סוללות ארטילריה, נשק כבד ותחמושת רבה.

"ברור שזה מצביע על הסלמה חמורה", אומר בורל, "אנחנו עוקבים בדאגה". הוא הוסיף כי למרות האמור, אירופה אינה מתכננת להטיל סנקציות כלשהן על רוסיה בקרוב, לאחר גירוש הדיפלומטים הרוסיים מצ'כיה והחשיפה לפיה רוסיה עמדה מאחורי פיצוצי התחמושת בצ'כיה לפני כשבע שנים.

בדיווחים שהתפרסמו עד אתמול נטען כי הכוח הרוסי שהועבר לגבול אוקראינה מונה כ־40 אלף חיילים. המספר בו נקב בורל אתמול גבוה כמעט פי ארבעה, אבל לעת עתה המקור היחיד לטענה זו הוא אוקראיני, כך שלא ברור עד כמה המספר אכן מדויק.

במקביל דיווחה רוסיה כי מטוס ריגול שסייר מעל ים ברנץ, וחדר לשטחה האווירי של רוסיה, גורש ולווה על ידי מטוסים רוסיים. לדבריה מדובר במטוס אמריקאי שפעל ככל הנראה בשיתוף פעולה עם חיל האוויר הנורבגי.

הודעה אחרת שהגיעה מרוסיה דווקא משדרת מסר של תקוה להידברות בין הצדדים וסוללת דרך לפתרון דיפלומטי אפשרי: בהודעה נמסר כי נשיא רוסיה ישתתף בוועידת האקלים הווירטואלית שמכנס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב'זום', ובה צפויים להשתתף מנהיגי מדינות מכל רחבי העולם. לא זו בלבד אלא
שפוטין מתכוון גם לנאום בוועידה, כך לפי ההודעה הרוסית.

דיפלומטים מערביים פירשו את ההודעה הרוסית כאיתות מצידה של רוסיה שהיא מוכנה להידבר בהינתן התנאים הנכונים, ושמבחינתה אין כל מניעה לשיקום היחסים עם ארה"ב, אם הדבר ישתלם לרוסים ויחזיר את הכבוד האבוד של הנשיא פוטין, שכונה על ידי נשיא ארה"ב 'רוצח', ובכך הצית את הסערה הנוכחית.

רוסיה ולדימיר פוטין אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד