י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף סוף

טיקטוק הודיעה: ''הסרנו את סרטוני ההסתה נגד חרדים''

בשבועות האחרונים התפרסמו תיעודים שונים בהם נראים חרדים מוכים ע"י נערים ערביים | בניגוד לסרטוני אלימות אחרים, רק לאחר פניית השרה עומר ינקלביץ', טיק טיק התעוררה ובעקבות פנייתה: רשת 'טיקטוק' ישראל הסירה את הסרטונים החמורים

טיקטוק הודיעה: ''הסרנו את סרטוני ההסתה נגד חרדים''
סוטר לבחור הישיבה צילום: צילום מסך

לאור ריבוי סרטוני האלימות של מוסלמים כנגד חרדים ברשת הטיקטוק בשבועות האחרונים, פנתה שרת התפוצות עומר ינקלביץ' במכתב חריף לאסף שגיא, מנכ''ל טיקטוק ישראל, ואף העבירה להנהלה קישורים לסרטוני האלימות שעלו לאחרונה ברשת.

במכתבה כתבה השרה: "בתקופה האחרונה רבו הפרסומים ברשת 'טיקטוק', אשר מתעדים באופן ברור ובוטה אלימות מזעזעת של מוסלמים כנגד יהודים בעלי חזות חרדית. אמצעי השימוש באלימות מגוונים: סטירה ברכבת, הילוך אימים במזרח ירושלים באמצעות דחיפות ולאחרונה גם שימוש באבנים. התמונות מזוויעות ומזכירות תקופות מצמררות בעברו של העם היהודי.

לצד מאמצי האכיפה הפליליים, יש להבהיר כי הפצת הסרטונים מעוררת השראה בקרב מחבלים נוספים שרוצים 'לזכות בתהילה' ולפגוע ביהודים נוספים.
אני קוראת לך כמנכ''ל החברה להגביר את האכיפה על הפצת תכנים אלו ולמנוע את אפשרות הפצתם. הרצח הבא מעבר לפינה. במצב הנוכחי, לא תוכלו לומר ''ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו''. עליכם להתעורר, לפני שיהיה מאוחר מדי".

המכתב מינקלביץ'

לאחר פנייתה, הודיעה רשת 'טיקטוק ישראל' במכתב, כי הסירה את התכנים המדוברים. בתגובה למכתב השרה, כתבו ברשת טיקטוק ישראל: "במענה למכתבך מיום שני ה- 19 באפריל, 2021 , ברצוני להבהיר שאנו שותפים לגינוי חריף של פרסומים בהם יש שיח שנאה ואלימות מכל סוג שהוא בפלטפורמת טיקטוק.

הביטחון והבטיחות של חברי קהילת טיקטוק הם בראש סדר העדיפויות שלנו וכללי הקהילה שלנו מבהירים כי איננו מאפשרים שום תוכן פוגעני או שיח שנאה בפלטפורמה. אנו פועלים ללא הרף להסרת תכנים פוגעניים ואף למנוע מהם לעלות לפלטפורמה, ונוקטים פעולה של הסרת הסרטונים וחסימת בעלי החשבונות המדוברים לצמיתות בעזרת צוות ייעודי לנושא שמנטר תוכן כגון זה בכל השפות וכולל בשפה העברית".

אחד הסרטונים שעלו

"בנוגע לסרטונים שציינת - ברגע שהנושא הובא לידיעתנו פתחנו מיידית בחקירה מקיפה והסרנו את הסרטונים המדוברים וכן סרטונים נוספים שהוסרו בטרם נצפו. חשבונות מסויימים אשר הפרו באופן חוזר ונשנה את כללי הקהילה שלנו נחסמו לצמיתות.

אנו רואים במשרד התפוצות שותף חשוב למלחמה באנטישמיות ובנוסף לעבודה ההדוקה עם חברי הוועדה למניעת שיח שנאה ואנטישמיות ונשמח להדק את קשרי העבודה גם עם משרד התפוצות בכל הנוגע לדיווח מיידי של תכני שנאה המפרים את כללי הקהילה".

המכתב מטיקטוק

 

טיק טוק עומר ינקלביץ אלימות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד